اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد:

فراهم کردن زمینه‌های جذب جوانان به مسجد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: برخورد و اخلاق اصحاب مسجد نقش بسزایی دارد و باید از افرادی استفاده کرد که زمینه جذب به خانه خدا فراهم شود.

فراهم کردن زمینه‌های جذب جوانان به مسجد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مدیریت مسجدی که همزمان با اجرای طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی کانون‌های مساجد کشور با حضور مدیران منتخب کانون‌های مساجد در شیراز با موضوع راهکارهای جذب جوانان به مسجد برگزار شد اظهار داشت: عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی در مساجد برنامه‌ها را با مشورت با امام جماعت و پژوهشگران و متناسب با نیازهای مخاطبان تهیه کنند.
وی با اشاره به راه‌کارهای جذب جوانان به مسجد تصریح کرد: در تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد باید به محتوا، غنابخشی علمی و تنوع با عنایت به نیازهای جوانان و نوجوانان توجه داشت.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مساجد سنگرند سنگرها را حفظ کنید»، افزود: حضرت امام (ره) برای فعالیت در مسجد دو راهبرد را به ما نشان می‌دهند که حفظ و پرکردن مساجد از جمله راهبردهای مد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
مرادی با اشاره به نقش عوامل اجرایی و اصحاب مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به این مکان مقدس، خاطرنشان کرد: برخورد و اخلاق اصحاب مسجد نقش بسزایی دارد و باید از افرادی استفاده کرد که زمینه جذب به مسجد فراهم شود.
وی ایجاد پیوند بین مساجد و مدارس، خانواده‌ها، بازار و دانشگاه‌ها را از جمله راه‌های حضور بیشتر جوانان و اقشار مختلف جامعه در خانه‌های خدا دانست و گفت: این امر با برنامه‌ریزی خوب و برخورد تعقلی و منطقی با جوانان میسر می‌شود.
به گزارش فارس، این کارگاه آموزشی از برنامه‌های طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی کانون‌های مساجد کشور است که با حضور علی قانع مسئول اجرایی طرح، منصور روشن ضمیر، مشاور ستاد عالی در فارس و رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان فارس از سوی ستاد عالی و به میزبانی شیراز در حال برگزاری است و تا 25 آذر ماه جاری ادامه دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول