اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

"ثانیه‌های سرخ" در کانون‌های مساجد خراسان رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری اشکواره حسینی با عنوان" ثانیه‌های سرخ" در کانون‌های مساجد این استان به همت این دبیرخانه خبر داد.

"ثانیه‌های سرخ" در کانون‌های مساجد خراسان رضوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، محمدحسین عبداللهی به تشریح برنامه‌های ایام محرم الحرام پرداخت و اظهار داشت: مساجد فعال از جهت فرهنگی به صورت مهم‌ترین پایگاه فعالیت‌های دینی در فضای جامعه تأثیر عمیق و ژرف داشته و معادلات فرهنگی اطراف خویش را به سود عبودیت الهی تغییر می‌دهند و فعالیت‌های فرهنگی دینی در مساجد می‌تواند از تنوع بسیاری برخوردار بوده و به تناسب نیازمندی‌های منطقه، نوع مخاطبان و غیره دارای متغیرهای فراوان است.
وی با بیان اینکه حرکت‌های محتوایی در مناسبت‌های ملی و مذهبی یکی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، تصریح کرد: بنابراین با توجه به فضای کارکردی ایام عزاداری ماه محرم و صفر و گسترده بودن ظرفیت‌های فرهنگی در مساجد بنای نخستین اشکواره بزرگ حسینی ثانیه‌های سرخ از سوی دبیرخانه استان گذاشته شد.
وی درباره اهداف این طرح گفت: ارتقای سطح آگاهی و بینش معرفتی نسل جوان ونوجوان، نهادینه کردن باورهای دینی و اخلاقی و ایجاد روحیه تکلیف محوری، ایجاد جریان تربیتی و فرهنگی و پایدار و تاثیرگذار در جامعه اسلامی، تعمیق باورهای دینی و معنویت و بسط بصیرت، تقویت روح ایمان، تدین و روحیه انقلابی در جامعه از مهم‌ترین اهداف است. 
عبداللهی درباره موضوعات این طرح تصریح کرد: وبلاگ با موضوعات عزاداری، نماز، حجاب و عفاف، امر به معروف ونهی از منکر، کودک و نوجوان، جلوه‌های ایثار و دارای بخش ویژه با موضوعات ولایت‌مداری و الگوگیری است. 
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول