اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان:

مربیان ورزشی اصفهان باید دوره‌های امدادگری را فرا گیرند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت پزشکی و ورزشی اصفهان گفت: تمام مربیان ورزشی اصفهان باید تا پایان سال 1391 در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه شرکت کرده و گواهینامه‌های مربوطه را دریافت کنند.

مربیان ورزشی اصفهان باید دوره‌های امدادگری را فرا گیرند
پویا دانشور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در صورت بروز مشکلات ورزشی از جمله توقف‌های قلبی و ریوی زمان طلایی برای نجات شخص مصدوم تنها سه تا پنج دقیقه است که خارج از این زمان ضایعات به وجود آمده غیر قابل برگشت است.
وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با مدیر کل ورزش و جوانان سابق بسته و به وسیله مدیر کل فعلی نیز تایید شده، تمام مربیان ورزشی اصفهان باید تا پایان سال 1391 در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه شرکت کرده و گواهینامه‌های مربوطه را دریافت کنند.
دبیر هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه از تسهیلات در نظر گرفته شده برای تفاهم‌نامه برگزاری دوره‌های امدادی می‌توان رایگان بودن این دوره‌ها را بیان داشت، تاکید کرد: آغاز این طرح که از سایر شهرستان‌های استان اصفهان و از تیرماه سال جاری انجام شد، برابر با حضور یک‌هزار نفر آموزش دیده در دوره‌های کمک‌های اولیه بود.
وی ادامه داد: شهرستان‌هایی که آمادگی برگزاری دوره‌های امدادی را داشتند، طبق قرار قبلی وسایل اجرایی را آماده کرده و در پی آن هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان نیز مربیان مجرب خود را در اختیار این شهرستان‌ها قرار داد.
دانشور افزود: دوره‌های کمک‌های اولیه از آبان ‌ماه به شهرستان اصفهان رسیده و طول مدت این دوره یک روزه و حدود پنج ساعت به درازا می‌کشد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول