اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن شیمی ایران:

شیمی سبز آینده نوع بشر را حفظ می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو انجمن شیمی ایران گفت: شیمی سبز آینده نوع بشر را می‌تواند حفظ کند.

شیمی سبز آینده نوع بشر را حفظ می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم نوروزیان پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی شیمی سبز در دانشگاه آزاد کرمان اظهار داشت: سال 2011 میلادی به عنوان سال جهانی شیمی و با شعار «شیمی زندگی ما و آینده ما» از سوی سازمان ملل متحد انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه ‌پیشنهاد سال جهانی شیمی از سوی جهان سوم و آن هم کشور اتیوپی مطرح شده، افزود: علم شیمی اثرات زیادی در پیشبرد اهداف این کشور و کشور‌های دیگر از جمله فقر‌زدایی دارد.
نوروزیان گفت: با توجه به خدمات علم شیمی در سه قرن اخیر، باید در جای خود از آن قدردانی و علاوه بر این جایگاه این علم در جامعه مشخص شود.
وی تصریح کرد: سازمان ملل متحد به این نتیجه رسید که ‌علم شیمی سهم بسیار زیادی در کمک به فقر‌زدای، گرسنگی و بهبود وضع نوع بشر دارد، یکسری برنامه‌هایی را در جهان در این زمینه برگزار کرد.
نوروزیان با اشاره به اینکه جوانان د‌ر حال حاضر اطلاعات کمی در مورد علم شیمی دارند، افزود: سال جاری سعی شده به هر نوع ممکن شیمی در بین جوانان معرفی و گسترش داده شود و آنها را به علم شیمی به عنوان یکی از علوم پایه علاقمند کنیم.
وی با بیان اینکه جوانان ما در تعیین رشته خود با مشکل مواجه هستند، عنوان کرد: شیمی علمی زیباست، برای کسی که بتواند در جزئیات اتم و ملکول فرو رود و بداند چه در آنجا می‌گذرد.
وی با اشاره به اینکه امروز برای کمتر متخصصی در زمینه‌های مختلفی علوم تجربی است که نداند علم شیمی چه کمک‌هایی به پیشبرد زمینه‌های علمی مهندسی، پزشکی و دارو‌سازی کرده است، افزود: می‌دانید که امروزه با شناخت ‌ساختار شیمیایی مواد می‌توانیم هر‌گونه دارویی را و موادی که برای صنایع مختلف می‌خواهیم را به دست آوریم.
‌نوروزیان اذعان کرد: موادی شیمیایی موجب شده یک مقدار استاندارد زندگی افراد بالاتر رود و امروزه بهداشت، خوراک و پوشاک بهتری داشته باشیم.
عضو انجمن شیمی ایران افزود: شیمی سبز آینده نوع بشر را می‌تواند حفظ کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول