اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

درمان رایگان 5 هزار نفر از اهالی روستاهای اهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از درمان رایگان 5 هزار نفر از اهالی روستاهای شهرستان اهر خبر داد.

درمان رایگان 5 هزار نفر از اهالی روستاهای اهر
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر عزیز نوری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ارائه خدمات درمانی اکیپ‌های اعزامی هلال احمر چهار استان به شهرستان اهر اظهار داشت: با هماهنگی سازمان جمعیت هلال احمر کشور نخستین مانور آمادگی تیم‌های بهداشتی درمانی هلال احمر استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و زنجان با حضور در مناطق محروم و روستاهای کم‌برخوردار شهرستان اهر خدمات بهداشتی درمانی رایگان به روستاییان ارائه کردند.
وی گفت: این طرح که همزمان در کشور به صورت پایلوت در دو استان البرز و آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود در راستای حفظ آمادگی بهداشتی درمانی و خدمات اورژانسی به حادثه دیدگان اجرا می‌شود.
نوری تصریح کرد: در این طرح اکیپ‌‌ها مجهز به پزشک عمومی، دارویی، بهداشت خانواده، مشاوره، آموزش‌های عمومی و بهداشت محیط  هستند که با استقرار در چهار روستای محروم مراکز دهستان آقبراز و لیقلان از توابع بخش هوراند و دهستان‌های نوقدوز و ورگهان از توابع بخش مرکزی اهر به مدت سه روز به روستاییان منطقه خدمات درمانی بهداشتی رایگان ارائه می‌دهند.
وی گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده از سوی مسئولان محلی، شوراها، دهیاران و مراکز بهداشتی درمانی روستایی استقبال ویژه از سوی روستاییان منطقه صورت گرفته و تاکنون بیش از 5 هزار نفر ویزیت و درمان رایگان شده‌اند.
نوری افزود: مراجعانی که به نحوی مشکل و بیماری خاص دارند و ادامه درمان آنها در بیمارستان میسر است با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستان برای ادامه درمان به مرکز شهرستان و استان اعزام می‌شوند و درمان رایگان برای انجام می‌گیرد.
وی، هدف از اجرای این طرح را ارتقا توانمندی‌ اکیپ‌های امدادی هلال احمر در زمینه مقابله با بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه همچنین محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول