اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار رادان:

95 درصد رانندگان قانون را رعایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: 95 درصد از رانندگان در کشور قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.

95 درصد رانندگان قانون را رعایت می‌کنند
احمدرضا رادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه صرفاً پنج درصد از رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: البته زشتی این عمل پنج درصد به گونه‌ای است که سالانه بیش از 20 هزار نفر کشته را در کشور داریم.
وی افزود: اگر این روند ادامه می‌یافت، به خاطر افزایش وسیله نقلیه عمومی و شخصی باید 30 هزار کشته را داشتیم که خوشبختانه با همکاری مردم، فرهنگ سازی و قوانین جدید توانستیم آمار کشته‌ها را پایین بیاوریم.
رادان با اشاره به اینکه شاید اگر قانون گریزی توسط عده ای نبود وضعیت بهتری را داشتیم، تصریح کرد: اعمال تخلفات حادثه ساز با اعمال جریمه، توقیف خودرو و دادن عدد منفی به رانندگان برای کاهش تخلفات در کشور است.
وی گفت: قطعاً تخلف باید هزینه‌هایش بالا برود که برای این بحث، کارهایی دارد انجام می‌شود و با این اقدامات امیدوار بوده که مردم شاهد کمترین تخلفات رانندگی در جامعه باشند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی راهکارهای مربوط به مقابله با ناهنجاری‌ها و جرم را ایجابی و سلبی عنوان کرد و گفت: در بخش ایجابی در حوزه فرهنگی بوده که ضررهای قانون گریزی به مردم اعلام می‌شود و در روش سلبی نیز تذکر، توجه و اعمال قانون است.
 
* اهدای گل به بانوان باحجاب در تهران
رادان در ادامه با اشاره به اهدای گل از سوی پلیس به بانوان با حجاب در تهران اظهار داشت: اکنون در سطح تهران و در برخی از روزها از افرادی که با حجاب بوده هدایایی را خدمتشان تقدیم می‌کنیم.
وی افزود: البته اعتقاد ما بر این بوده که آن‌هایی که رعایت حجاب و پوشش را می‌کنند، امنیت خودشان را در واقع تأمین کرده‌اند و به وظیفه شرعی عمل کرده‌اند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه بد پوششی باعث ناهنجاری می‌شود، ادامه داد: ما دلیلی نمی‌بینیم که اهدای هدیه به زنان با حجاب را تبلیغ کنیم و فردی که به خاطر پوشش مورد تقدیر قرار می‌گیرد، در واقع به تکلیف عمل کرده و امری بدیهی را انجام می‌دهد.
وی همچنین از امضای توافقنامه پلیس با آموزش و پرورش در اجرای طرح‌های فرهنگ سازی خبر داد و گفت:‌ ما توافقنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش انجام داده که پیرو این توافقنامه برنامه‌هایی را از وقت پیش دبستانی، مهد کودک شروع کرده و در ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان این کار را انجام می‌دهیم که توافقنامه خوبی است.
رادان اظهار داشت: البته باید دستگاه‌ها خودشان مسئولانه در این زمینه فعالیت کنند و ما به خاطر تأثیرگذاری حوزه علم در جامعه مدارس را انتخاب کرده‌ایم.
به گفته وی؛ 26 دستگاه مختلف در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نقش داشته و اگر این دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کنند، در این زمینه مشکلی نخواهد بود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه دعوای ما در حجاب بی چادری نیست بلکه چادر به عنوان حجاب برتر است، یادآور شد: باید پوشش مناسب از طریق فرهنگ سازی در جامعه ترویج شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول