اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرهنگسرای غدیر؛

دومین کارگاه آموزشی کوچه خوشبختی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین کارگاه آموزشی زوجین کوچه خوشبختی با موضوع مهارت کنترل خشم در خانواده به مدت دو روز در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.

دومین کارگاه آموزشی کوچه خوشبختی در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، محمد حاجی‌پور کارشناس مسائل خانواده در این کارگاه آموزشی با توجه به لزوم شناخت سبک‌های ارتباطی از سوی زوجین اظهار داشت: برای کمک به بهداشت روانی باید مهارت‌هایی را فرا بگیریم که سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان مهارت‌های ده‌گانه از آن یاد می‌کند.
وی ادامه داد: افزایش آمار طلاق به دلیل نبود آگاهی از این نیازها است البته داشتن اختلاف نظر بین دو نفر به پویایی زندگی مشترک آنها کمک می‌کند.
حاجی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از اصول اساسی مذاکره پذیرش مشکل است بنابراین زوجین به جای اینکه به هم برچسب بزنند باید به حل مسئله کمک کنند زیرا اختلاف همیشه وجود دارد تنها باید یاد گرفت چگونه با آن برخورد کرد.
وی تصریح کرد: برای حفظ رابطه باید سرمایه‌گذاری کرد زندگی‌هایی که دچار مسئله می‌شوند به هشدارها توجهی ندارند، بنابراین در ادامه رابطه آنها به سردی ختم می‌شود.
این کارشناس مسائل خانواده افزود: بخش عمده‌ای از زندگی هنر است و این هنر باید در قالب مهارت اجرا شود چرا که با مهارت تفکر و ارتباط می‌توان روابط را کنترل کرد و در بستر دیدن تشابهات به کم کردن اختلافات کمک کرد.
حاجی‌پور با اشاره به انواع سبک‌های ارتباطی یاد آور شد: سبک‌های پرخاشگرانه، منفعلانه و جرات‌مندانه از مهم‌ترین سبک‌های ارتباطی است که بهترین سبک ارتباطی سبک جرات‌مندانه است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول