اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی در گرگان انجام می‎شود؛

برگزاری کارگاه آموزشی بین‎المللی تغییرات اقلیمی و مدیریت سازگاری

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی بین‎المللی تغییرات اقلیمی و مدیریت سازگاری با آن، توسط کشاورزان از 21 تا 24 آذر 1390 در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار می‎شود.

برگزاری کارگاه آموزشی بین‎المللی تغییرات اقلیمی و مدیریت سازگاری
دبیر کارگاه آموزشی بین‎المللی تغییرات اقلیمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم گفت: یکی از بخش‎های مهمی که در معرض بیشترین تهدید ناشی از این تغییرات است بخش کشاورزی بوده که بیشترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص داده؛ از این رو تطبیق و سازگاری با عواقب ناشی از تغییرات اقلیمی برای کشاورزان بسیار حیاتی است.
محمد اسماعیل اسدی اظهار داشت: در این راستا مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با توجه به توافقات به عمل آمده با پروفسور استیختر استاد دانشگاه واگنینگن هلند و رئیس جهانی انجمن بین‎المللی هواشناسی کشاورزی قرار است این کارگاه آموزشی برگزار شود. 
وی افزود: گرمایش جهانی ناشی از تغییرات اقلیمی در دو دهه اخیر به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای دولت‌ها شده است.
اسدی ادامه داد:  بنا بر گزارش‌های اعلام شده از سوی سازمان جهانی هواشناسی وابسته به سازمان ملل متحد، دمای هوا در دهه گذشته به بالاترین میزان خود در 160 سال اخیر رسیده است.
دبیر کارگاه آموزشی بین‎المللی تغییرات اقلیمی و مدیریت سازگاری با اشاره به پیامدهای گرم شدن کره زمین تصریح کرد: بالا آمدن سطح آب دریا‌ها در نتیجه‌ی ذوب شدن یخچال‌های طبیعی در قطب،تغییر در الگوهای بارندگی، توسعه بیابان‌ها در مناطق گرمسیری، تغییر در شدت و تناوب وقایع آب و هوایی، اسیدی شدن اقیانوس‌ها، انقراض گونه‌ها به ویژه در اقیانوس‌ها و دریا‌ها را از پیامدهای مستقیم گرمایش‌ جهانی دانست.
اسدی متذکر شد: این پیامدها سبب تغییرات عمده‌ از جمله تهدید جمعیت ساکن در پهنه‌های ساحلی به دلیل بالا آمدن سطح آب دریاها، وقوع سیل یا خشکسالی به ویژه در مناطقی با پوشش جنگلی تخریب شده، خطر گرسنگی و کمبود مواد غذایی به دلیل خشکسالی و تهدید سلامت انسان باگسترش بیماری‌های عفونی خواهد شد.
وی در پایان اذعان داشت: از اساتید، محققان و کارشناسان علاقه‎مند دعوت به عمل می‎آید تا در این کارگاه بین‎المللی شرکت کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول