اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ثبت در فهرست آثار ملی؛

پرونده 17 بنای تاریخی بشرویه بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه گفت: در حال حاضر 17 بنا و اثر تاریخی این شهرستان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور در دست بررسی قرار دارد.

پرونده 17 بنای تاریخی بشرویه بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه رضا اتفاقی اظهار داشت: در حال حاضر بشرویه از 50 بنا و اثر تاریخی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی برخوردار است.
وی با بیان اینکه سال گذشته شش بنای تاریخی بشرویه در فهرست آثار ملی ثبت شد، تصریح کرد: این بناها شامل قلعه دختر رقه متعلق به دوره ساسانیان، خانه تاریخی پناهی دو و عطار مربوط به دوره صفویان و خانه‌های جهانی، خیری و عدالت‌پناه متعلق به دوره قاجاریه هستند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه به اقدامات مربوط به حوزه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در بشرویه پرداخت و گفت: در حال حاضر کار مرمت و بازسازی چهار بنای تاریخی واقع در این شهرستان به پایان رسیده است.
اتفاقی خاطرنشان کرد: یکی از این بناها خانه تاریخی معروف به حاج ملا تقی است که مرمت و بازسازی آن طی دو مرحله با اعتبار 250 میلیون ریال از محل اعتبارات بافت تاریخی و صندوق حمایت از مالکان و بهره‌برداران ابنیه تاریخی به انجام رسیده است.
وی اظهار داشت: حسینیه جاودانی با مبلغ 165 میلیون ریال اعتبار و خانه تاریخی عطار با 230 میلیون ریال اعتبار نیز مرمت و بازسازی شده‌اند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه با اشاره به اینکه بازسازی و مرمت آثار و بناهای تاریخی به احیای این بناهای ارزشمند و توسعه گردشگری منجر می‌شود، یادآور شد: آسیاب آبی ششم از مجموع هفت آسیاب آبی تاریخی بشرویه واقع در منطقه نمونه گردشگری از محل اعتبارات منطقه نمونه گردشگری با اعتبار 260 میلیون ریال از دیگر بناهای تاریخی این شهرستان است که مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول