اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان صورت می‌گیرد؛

احداث تصفیه‌خانه آب شرب در بهبهان

خبرگزاری فارس: فرماندار بهبهان گفت: تصفیه‎خانه بزرگ بهبهان با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان احداث می‎شود.

احداث تصفیه‌خانه آب شرب در بهبهان
فرهاد باذلی‎محبوب امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: این طرح در گذشته برای بهبهان تصویب شده اما چون تخصیص زمین برای آن طولانی شده‎ بود عده‌ای قصد داشتند آن را به شهر دیگری منتقل کنند.
وی افزود: ما پس از پیگیری موضوع و تلاش بیشتر اقدامات لازم را انجام داده و هم‎اکنون نیز در حال تجهیز کارگاه هستیم.
باذلی‎محبوب خاطرنشان کرد: این تصفیه‎خانه بزرگ آب بهبهان در راستای طرح آبرسانی جنوب شرق خوزستان با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان به دست قرارگاه سازندگی خاتم‎الأنبیا(ص) احداث می‌شود.
فرماندار بهبهان افزود: این تصفیه‎خانه در زمینی به مساحت 10 هکتار در روستای گرمز بهبهان و به‌منظور تصفیه و تأمین آب شرب شهرهای حاشیه خلیج فارس احداث می‎شود.
وی با بیان اینکه هدف از احداث این تصفیه‎خانه انتقال آب از سد کوثر بهبهان به شهر‎ها و روستاهای جنوب شرق خوزستان است، تصریح کرد: علاوه بر بهبهان، شهرهای هندیجان، آغاجاری، میانکوه، امیدیه، رامشیر، ماهشهر، شهرک شهید چمران، سربندر و روستاهای واقع در مسیر از این تصفیه‎خانه بهره‎مند خواهند شد.
باذلی‎محبوب از تصفیه سه متر مکعب آب در ثانیه در این تصفیه‎خانه خبر داد و گفت: طول خط لوله انتقال این طرح 309 کیلومتر و جنس آن فولاد است.
فرماندار بهبهان همچنین تعداد مخزن‎های این تصفیه‎خانه را هشت عدد اعلام کرد و اظهار داشت: مخزن اصلی و مادر تصفیه‎خانه بزرگ بهبهان با ظرفیت 40 هزار مترمکعب در این شهرستان، مخزن دوم با ظرفیت 30 هزار مترمکعب در سردشت، مخزن سوم با ظرفیت 40 هزار مترمکعب در ماهشهر، مخزن چهارم با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در سربندر، مخزن پنجم با ظرفیت 5 هزار مترمکعب در هندیجان، مخزن ششم با ظرفیت 10 هزار مترمکعب در امیدیه، مخزن هفتم با ظرفیت هشت هزار مترمکعب در رامشیر و مخزن هشتم با ظرفیت پنج هزار مترمکعب در آغاجاری احداث می‎شود.
باذلی‎محبوب در پایان خاطرنشان کرد: با احداث این تصفیه‎خانه و با توجه به افق طرح، در سال 1415 همه شهرهای مسیر، از نعمت آب آشامیدنی مناسب بهره‎مند خواهند شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول