اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اعلام کرد:

صادرات 495 میلیون دلاری کالا به آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه گذشته امسال 495 میلیون و 359 هزار و 319 دلار کالا از گمرکات آذربایجان غربی صادر شده است.

صادرات 495 میلیون دلاری کالا به آذربایجان غربی
پرویز تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این میزان کالا شامل 369 هزار و 339 تن کالا بود که از گمرکات آذربایجان غربی صادر شده‌اند.
وی با بیان اینکه مدت زمان مشابه سال گذشته گمرکات استان پذیرای 312 هزار و 32 تن کالا به ارزش 378 میلیون و 470 هزار و 531 دلار بودند، تصریح کرد: در این راستا شاهد افزایش 18 درصدی کالا از نظر تناژ و افزایش 31 درصدی واردات کالا از نظر ارزش دلاری هستیم.
این مسئول ارزش هر تن کالای وارداتی استان در هشت ماه امسال را یک‌هزار و 341 دلار اعلام کرد.
تقوی با بیان اینکه گمرک پیرانشهر در زمینه واردات عملا تعطیل شده است، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته هیچ‌گونه وارداتی از گمرک پیرانشهر انجام نگرفته است و آمار واردات در این گمرک صفر است.
وی با اشاره به اینکه گمرک سردشت در زمینه واردات بعد از گمرک پیرانشهر کمترین واردات را به خود اختصاص داده است، گفت: در سال جاری دو تن کالا به ارزش 4 هزار و 760 دلار از گمرک سردشت واردات انجام گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه میزان واردات کالا از گمرکات سردشت در مدت زمان مشابه سال گذشته پنج تن به ارزش 16 هزار و 329 دلار بود، اظهار داشت: ارزش هر تن کالای وارداتی از این گمرک 3 هزار و 173 دلار گزارش شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به میزان واردات گمرک بازرگان، ‌تصریح کرد: 187 هزار و 957 تن کالا به ارزش 276 میلیون و 375 هزار و 945 دلار از گمرک بازرگان وارد شده است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 126 هزار و 942 تن به ارزش 183 میلیون و 87 هزار و 879 دلار بود.
تقوی گمرک بازرگان را در زمینه واردات فعال‌ترین گمرک استان اعلام کرد و افزود: میزان واردات از این گمرک در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 48 درصد و از نظر ارزش ریالی 50 درصد رشد دارد به طوری‌که ارزش هر تن کالای وارداتی از این گمرک در این مدت یک‌هزار و 470 دلار اعلام شده است.
وی با بیان اینکه این کالاها عمدتا از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، عراق، ایتالیا، هند، چین، قبرس، اتریش، سوریه، پاکستان و بلژیک وارد می‌شوند، عمده کالاهای وارداتی به استان ماشین‌آلات مکانیکی، اجزا و قطعات، چدن آهن و فولاد، انواع میوه‌های خوراکی از جمله موز و پرتقال، وسایل نقلیه زمینی، مواد پلاستیکی، مس و مصنوعات ساخته شده از مس، غلات از جمله برنج، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و مکانیکی، آلومینیوم و مصنوعات آن، انواع مبلمان، کاغذ و مقوا، انواع پارچه هستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول