اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

واردات تولیدات صنعتی در اردبیل باید کاهش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: باید جلوی واردات تولیدات صنعتی خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می‌شود بگیریم.

واردات تولیدات صنعتی در اردبیل باید کاهش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید حسین صابری اظهار داشت: در حال حاضر به اندازه کافی در کشور میزان تولیدات بالا می‌باشد و نیازی به واردات تولیدات صنعتی نیست و زمان آن فرا رسیده است که مانند وزارت جهاد کشاورزی که ورود محصولات کشاورزی را به کشور ممنوع کرده تدابیری برای کاستن از واردات تولیدات صنعتی نیز اندیشیده شود.
وی با انتقاد از واردات برخی کالاهای بی‌کیفیت خارجی بر استفاده از تولیدات داخلی برای حمایت از واحدهای صنعتی تاکید کرد و افزود: باید گزارشی مستند و مستدل تهیه شده و از واردات اجناس بی‌کیفیت که سبب ناکار شدن تولیدات داخلی می‌شود جلوگیری شود.
استاندار اردبیل با اشاره به وجود مشکلات مالی در کارخانه آرتاویل تایر اردبیل عدم حل مشکلات مالی این شرکت را ناشی از مدیریت نامناسب مالی دانست و اضافه کرد: تعدیل نیروی انسانی مشکلی را از مشکلات این کارخانه حل نمی‌کند و مدیریت این شرکت می‌تواند برای کاهش مشکلات خود با استفاده از قانون مشاغل سخت نسبت به بازنشستگی کارمندان دارای سابقه بالای 20 سال اقدام کند.
صابری با اشاره به طلب 180 میلیارد ریالی کارخانه آرتاویل تایر اردبیل یکی از راهکارهای حل مشکل بحران مالی در این کارخانه را اخذ بدهی‌های این شرکت عنوان کرد.
وی داشتن مدیریت و دورنگری در تولید و عرضه محصولات تولیدی را از ضروریات دانست و بیان داشت: در صورت عدم پرداخت بدهی‌های شرکت‌های تولیدی از سوی خریداران و کارخانجات خودروسازی که محصولات این کارخانه را خریداری می‌کنند محصولات تولیدی این کارخانه‌ها به جای بدهی‌ها پرداخت شود.
استاندار اردبیل همچنین به افزایش شرکای این شرکت اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت کارگران شرکت می‌تواند با کسر مقداری از حقوق ماهانه کارگران نسبت به سهامدار کردن آنان اقدام کرده و یا با استفاده از بازار بورس نسبت به فروش سهام و افزایش شرکا اقدام نماید.
صابری با بیان اینکه تنها راه حل برون رفت شرکت آرتاویل تایر اردبیل از بحران مالی اخذ تسهیلات و وام نیست خاطرنشان کرد: بانک‌های استان توان پرداخت مبالغ بالای تسهیلات به این شرکت را ندارند و طبق رایزنی‌هایی هم که با مسئولان ارشد کشوری انجام گرفته نتیجه‌ای در خصوص تخصیص تسهیلات به این شرکت عاید نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کارخانه آرتاویل تایر یکی از واحدهای بزرگ سازنده لاستیک در کشور و استان اردبیل است که یک‌هزار و 300 نفر در آن مشغول به کار می‌باشند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول