اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به میزان تولید شیر در اصفهان؛

نیازی به واردات شیر خشک نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به میزان تولید شیر در استان اصفهان نیاز به واردات شیر خشک نداریم.

نیازی به واردات شیر خشک نداریم
اسفندیار امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: بر اساس آخرین آمار محاسبه شده از طرف انجمن صنفی گاوداران تهران قیمت تمام شده شیر به ازای هر کیلوگرم شیر خام 674 تومان اعلام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به این قیمت اعلام شده قیمت دریافتی به طور متوسط به 600 تومان هم نمی‌رسد می‌توان نتیجه گرفت که ما در کشور با کمبود شیر در کشور روبه‌رو نیستیم.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان افزود: ما اگر کمبود شیر در کشور داشتیم موجب گران شدن آن محصول می‌شد.
وی تاکید کرد: قریب 3میلیون تن ظرفیت تولید شیر خشک در کشور است یعنی اینکه به دلیل احداث کارخانه‌های متعدد در کشور این واحدها قادر هستند 3میلیون تن شیر تولیدی کشور را جذب و تبدیل به شیر خشک کنند.
امینی با اشاره به میزان تولید شیر گفت: با توجه میزان تولید شیر در استان احتیاج به واردات شیر خشک نداریم.اگر واحدی احتیاج به شیر خشک داشت این نیاز از طریق تولیدات داخلی برطرف می‌شد.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: برخی از صاحب منصبان صنایع معتقدند که قیمت تمام شده شیر خشک در کشور بالا و قیمت جهانی آن پایین است اما طبق تحقیقات به عمل آمده قیمت تمام شده آخرین قیمت جهانی شیر خشک بالاتر از قیمت داخل کشور است.
وی گفت: برخی از کشورها هستند که برای صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی خود یارانه می‌دهند که بتوانند بازارهای جهانی را در دست خود بگیرند اما اقدام این کشورها نباید منجر به خریدن شیر خشک از دیگر کشورها شود چون موجب ورشکستگی دامداران و تولیدکنندگان شیر خشک کشور می‌شود.
امینی با اشاره به ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی بیان داشت: طبق ماده 16 قانون بهره‌وری کشاورزی، صدور مجوز برای واردات انواع محصولات و فرآورده‌های لبنی و بخش کشاورزی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است بنابراین این وزارتخانه نمی‌تواند تا زمانی که تولیدکننده به قیمت تمام شده محصولات خود نرسیده و به کفایت و به اندازه لازم در داخل کشور تولیدات داریم مجوز واردات شیر خشک به کشور را صادر کند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تولیدکننده به قیمت تمام شده خود نمی‌رسد مصرف‌کننده نیز آن را با قیمت بالایی خریداری می‌کند.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: اگر  در داخل کشور بستری باشد که دامدار به قیمت تمام شده و سود متعارف برسد ظرفیت خود را به مراتب بیشتر از این که هست افزایش می‌دهد، بنابراین ما نگرانی برای کمبود شیر در کشور نداریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر واردات شیر خشک به کشور غیرقانونی است و اگر وزارت جهاد کشاورزی بخواهد مجوز صدور واردات این محصول به کشور را بدهد باید بر اساس ابتدا قانون وضعیت تولید داخلی را که همان خرید تضمینی محصولات کشاورزی است و نیازها را مشخص کند و در مرحله بعد ورود برخی کالاها به کشور را اجازه دهد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول