اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس:

واردات بی‌رویه آفتی برای صنعت آذربایجان غربی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به واردات بی‌رویه شاهد رکود در صنعت آذربایجان غربی هستیم و واردات بی‌رویه کالا آفتی برای صنعت این استان محسوب می‌شود.

واردات بی‌رویه آفتی برای صنعت آذربایجان غربی است
علی زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: واردات کالاهایی با قیمت و کیفیت پایین سبب شده تا فروش کالاهای تولید داخل که با کیفیت‌تر و گران‌تر هستند با مشکل مواجه شود.
وی با بیان اینکه نباید کالاهایی مشابه که در داخل تولید می‌شوند وارد شوند، تصریح کرد: ورود کالاهای خارجی و واردات بی‌رویه کالا سبب بروز مشکلاتی در چرخه تولید این استان شده و صنعت‌کاران را با مشکل مواجه کرده است.
این مسئول با بیان اینکه کالاهای چینی بازار را تسخیر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: عدم نظارت دقیق بر کالاهای وارداتی سبب بروز چنین مشکلی شده است.
زنجانی با اشاره به بالا بودن قیمت مواد اولیه، گفت: بالا بودن قیمت مواد اولیه سبب شده تا قیمت تمام شده کالا نیز بالا رود.
وی حمایت دولت از صنعتکاران استان را خواستار شد و گفت: در این میان دولت می‌تواند کمک حال صنعتکاران استان باشد که در این زمینه واگذاری تسهیلات و در اختیار گذاشتن مواد اولیه با کمترین قیمت می‌تواند راهگشا باشد.
این مسئول با بیان اینکه با افزایش تعرفه گمرک واردات و کاهش تعرفه گمرک در بحث صادرات، می‌توان جلوی واردات بی‌رویه را گرفت، گفت: با توجه به نفوذپذیری عده‌ای از تجار با توان مالی بالا به مجامع گمرکی باید نظارت بیشتری در این زمینه اعمال شود.
زنجانی با اشاره به محروم بودن شهرستان‌های نقده و اشنویه، تصریح کرد: توان مالی مردم منطقه کم است و بر این اساس بخش خصوصی در این منطقه در بحث سرمایه‌گذاری فعال نیست و رغبت برای جذب سرمایه‌گذاری بسیار کم است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت نامطلوب بخش صنعت استان خاطرنشان کرد: شاهدیم که بعد از مدت زمان کمی این قضیه به نفع تجار تمام می‌شود.
این مسئول هم مرز بودن آذربایجان غربی با 3 کشور را ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار اعلام کرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مسئولان با سرمایه‌گذاران شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول