اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت نماز:

همایش بر شانه‌های وحی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین همایش کارگاهی علمی قرآنی با عنوان بر شانه‌های وحی با محوریت نماز در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی کاشان برگزار شد.

همایش بر شانه‌های وحی در کاشان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر اجرایی همایش بر شانه‌های وحی ظهر امروز در این همایش ارائه شیوه‌های تفسیری غیرمستقیم، نوین و ابتکاری برای فهم آیات قرآنی و مفاهیم آن توسط دانش‌آموزان این مرکز را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
عباس جامعی آشنایی، مطالعه و تفکر در منابع تفسیری قرآن و منابع علمی و استخراج موضوعات انتخابی منطبق با آیات قرآنی و احادیث وارده در خصوص این موضوعات، آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه نماز و تشویق افراد کاهل نماز یا بی‌نماز به خواندن آن از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی با اشاره به بازگویی موضوعات تفسیری در قالب مقاله پژوهشی توسط ارائه‌کنندگان آن به صورت شفاهی افزود: ارائه مقالات به صورت مختصر، مفید و قابل فهم از طریق تخته هوشمند، پاورپوینت، فیلم و رایانه بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
دبیر دانش‌آموزی همایش بر شانه‌های وحی نیز با اشاره به ارسال 45 اثر از جمله مقاله و وبلاگ با عنوان نماز از دانش‌آموزان دبیرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پس از فراخوان آن تا پایان آبان ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش گفت: از میان این آثار 11 مقاله در 11 کارگاه توسط 10 دانش‌آموز پسر و یک دانش‌آموز دختر از دبیرستان ابریشم‌چی آران و بیدگل به این همایش ارائه شد.
حمیدرضا فتحی‌مقدم افزود: نماز و سلامتی، نماز کلید خوشبختی، حکمت و فلسفه نماز، نماز در ادیان مختلف، نماز و نیاز، نماز و خصوصیات آن، نماز در ادیان مختلف و آثار نماز از جمله عناوین مقالات برتر و بازگو شده در این همایش است.
وی خاطرنشان کرد: ارائه شیوه شفاهی و جذاب طراحان مقالات با تفهیم و اثبات فلسفه نماز از طریق ادله قرآنی، روایات و سخن اندیشمندان و بزرگان داخلی و خارجی توسط دانش‌آموزان به همسالان و دوستانشان بسیار تأثیرگذار است.
دبیر دانش‌آموزی همایش بر شانه‌های وحی اشتغال جوانان به کارهای فرهنگی به ویژه مأنوس شدن با قرآن و کتب مذهبی را بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از گرایش جوانان تحصیلکرده به خطرات نوین فضای مجازی دانست.
فتحی مقدم تصریح کرد: کارگاه علمی قرآنی بر شانه‌های وحی با محوریت نماز نتیجه صدها ساعت تلاش فردی و گروهی دانش‌آموزان، مطالعه آنها در کتب علمی و تفاسیر قرآن، مشاوره قرآنی حافظان و دانشجویان علوم قرآنی، مشورت طلاب و پشتیبانی اساتید علمی بیش از یک ماه است.
به گفته وی در پایان این همایش وحید مطلبی، محسن محمدی و محمد مهدی ابوالفضلی با مقالات نماز و نیاز، نماز و آثار آن و حکمت و فلسفه نماز به به عنوان نفرات اول تا سوم به دلیل کیفیت محتوا، بیان بلیغ و شیوا، رساندن مفهوم و توانایی بیان انتخاب شدند.
مرکز آموزشی استعدادهای درخشان متوسطه پسرانه شهید بهشتی کاشان در سال 1366 با مقطع تحصیلی راهنمایی با مساعدت و حمایت برادران خیر شکرریز تأسیس شد و در حال حاضر با داشتن 214 دانش‌آموز متوسطه همواره با دستیابی به افتخارات متنوع در مسابقات، المپیادها و جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی در پرورش استعدادهای برتر و ممتاز این شهرستان فعال است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول