اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ایلام:

پژوهش زیربنای توسعه همه‌جانبه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ایلام گفت: پژوهش و تحقیق زیربنای توسعه همه‌جانبه بوده که باید مورد عنایت واقع شود.

پژوهش زیربنای توسعه همه‌جانبه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طاهر علیمحمدی ظهر امروز در آیین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان امام حسین (ع) شهر ایلام اظهار کرد: پژوهش زیربنای توسعه همه‌جانبه بوده و این دستگاه علمی بیش از پیش به این مهم اذعان داشته و در راه ترویج فرهنگ پژوهش در تمام زیربخش‌های جامعه تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: ترویج این فرهنگ موقعیت پژوهش و تحقیقات را در استان ایلام بهتر کرده و زمینه توسعه ایلام را فراهم خواهد کرد.
این مسئول اضافه کرد: تحقیق و پژوهش زیربنای هر تصمیم‌گیری است و این دستگاه علمی نیز به عنوان یکی از متولیان مبحث پژوهش به این مهم اعتقاد داشته و در این راستا برنامه‌ریزی‌های فراوانی انجام داده است.
علیمحمدی تصریح کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی، جذب اعتبارات پژوهشی و دیگر سازو کارهای مرتبط با این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: تجربه و تحقیقات به دست آمده نشانگر آن است که هر داده‌ای که مبتنی بر پژوهش باشد، اثربخش‌تر و کامل‌تر خواهد بود.
وی ادامه داد: در دنیا اثبات شده هیچ کاری جز با پژوهش و تحقیق نمی‌تواند ریشه مشکلات را به طور اساسی بخشکاند و در واقع جان یک جامعه در کنار اخلاق و ایمان توجه به علم و دانش است.
این مسئول اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه زنده و پویا باشد نیازمند توجه جدی به علم و دانش است و حیات جامعه وابسته به علم است و علم از ذهن‌ها تراوش کرده و سپس وارد جامعه می‌شود.
علیمحمدی با تأکید بر کاربردی کردن پژوهش‌ها در جامعه تصریح کرد: جامعه برای اینکه در مسیر توسعه گام‌های سریع بردارد باید مسیر تحقیقات را به سوی کاربردی شدن هموار سازد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول