اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد:

کانون‌های تخصصی مساجد کشور به 700 باب افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: تعداد کانون‌های تخصصی تا پایان امسال به 700 کانون خواهد رسید.

کانون‌های تخصصی مساجد کشور به 700 باب افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی ملانوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران‌ در سنندج اظهار داشت: برای نخستین بار در برنامه میان مدت کشور فصلی به طور مستقیم به توسعه و آبادانی مساجد اختصاص پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بند و قانون ماده 6 برنامه پنجم توسعه کشور بر‌اساس فعالیت‌های کانون‌های مساجد تاکید دارد، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید در 25 درصد از مساجد شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت کانون‌ فرهنگی و هنری راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 هزار مسجد و مکان مذهبی با 11 هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه 22 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور تاسیس خواهد شد.
مدیرکل کانون‌های تخصصی مساجد کشور با اشاره به ظرفیت ویژه‌ی توسعه کانون‌های مساجد در استان کردستان، گفت: کردستان از نظر تعداد مساجد و مکان‌های مذهبی از متوسط کشوری بالاتر است.
حجت‌الاسلام ملانوری ادامه داد: وجود بیش از 2 هزار و 800 مسجد و مکان مذهبی در کردستان نشان از ظرفیت بالای این استان در توسعه و تاسیس بیشتر کانون‌های فرهنگی و هنری است.
وی به شرایط راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد اشاره کرد و افزود: وجود فضا و مکان مناسبی در مسجد و اعلام درخواست امام جماعت مسجد از شرایط لازم برای تاسیس کانون‌ فرهنگی و هنری در مساجد است.
وی عنوان کرد: برای افزایش کیفیت و ارتقای مباحث تخصصی در کانون‌های مساجد و همچنین برای خدمت‌رسانی به کانون‌هایی با امکانات و تجهیزات کم‌تر اقدام به تاسیس کانون های تخصصی در سطح کشور کردیم.
مشاور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد به وجود 500 کانون تخصصی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از تعداد مذکور 10 کانون تخصصی در استان کردستان وجود دارد.
حجت‌الاسلام ملانوری از راه‌اندازی 200 کانون تخصصی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال جاری تعداد کانون‌های تخصصی به 700 کانون خواهد رسید.
وی با اعلام اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه 2 هزار و 200 کانون تخصصی در کشور راه‌اندازی خواهد شد، اظهارداشت: در نظر است تا پایان برنامه پنجم توسعه به میزان یک دهم کانون عمومی، کانون تخصصی ایجاد شود.

تجهیز 600 مصلای نماز جمعه کشور به کانون‌های ویژه مصلا

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد عالی باشورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، کانون‌های فرهنگی هنری ویژه مصلا در کنار مصلاهای نماز جمعه تاسیس شده است.
این مقام مسئول عنوان کرد: بر‌اساس آمار شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه 600 مصلای نماز جمعه در سطح کشور وجود دارد که تصمیم بر این است که کانون‌های ویژه مصلا در این تعداد راه‌اندازی شود.
مدیرکل کانون‌های تخصصی مساجد کشور اضافه کرد: کانون‌های مصلا با هدف تامین کننده نیازهای فرهنگی و هنری نمازگزاران، تامین کتاب و دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با مسئله نماز جمعه تشکیل می‌شود.

ایجاد 500 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کشور

حجت‌الاسلام ملانوری گفت: اگر آسیب‌شناسی در عرصه توسعه فرهنگ و هنر کشور صورت گیرد متوجه نبود برنامه‌ای منظم در تامین نیازهای مردم روستایی خواهیم شد.
وی در ادامه تصریح کرد: به تازگی دولت وزارت ارشاد را موظف کرده که برای روستاها و عشایر کارهای فرهنگی ویژه و جدی‌تری را انجام دهند.
به گفته این مقام مسئول، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بستر اصلی ایجاد و توسعه مباحث و فعالیت های فرهنگی در روستاها خواهند بود.
مدیرکل کانون‌های تخصصی مساجد کشور با تاکید بر احداث و راه اندازی بیشتر کانون‌ها در روستاها ادامه داد: قراربراین است که 60 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها تاسیس شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری تصریح کرد: در سال جاری از محل طرح توسعه روستایی 500 کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای سطح کشور ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول