اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون‌های تخصصی مساجد کشور:

احیای نقش‌های فراموش شده مساجد محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کانون‌های تخصصی مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری درصدد احیای بسیاری از نقش‌های فراموش شده مساجد است و به یقین با همت والای مسئولان این موضوع محقق خواهد شد.

احیای نقش‌های فراموش شده مساجد محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی ملانوری ظهر امروز در جمع فعالان حوزه مسجد و کانون‌های تخصصی مساجد کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک بنگاه جدید فرهنگی در کنار سایر بخش‌های فرهنگی نیست، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری درصدد احیای بسیاری از نقش‌های فراموش شده مساجد است.
وی با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ منشأ تحولات بسیاری بوده به طوری که انقلاب اسلامی ایران مولود مسجد است، افزود: شکل‌گیری انقلاب اسلامی نوعی تذکر و توجه مجدد جهان اسلام برای بازگشت به مسجد و احیای نقش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مساجد است.
مدیرکل کانون‌های تخصص مساجد کشور به فلسفه تاسیس کانون‌های تخصصی پرداخت و افزود: تاسیس کانون‌های تخصصی مساجد ایجاد ظرفیتی تازه برای نظام و مدیریت فرهنگی کشور محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام ملانوری پیشبرد امر فرهنگ در هر جامعه‌ای را مستلزم ساختار و ظرفیت‌های کافی در بخش‌های دولتی و غیردولتی ذکر کرد وگفت: در بخش دولتی وزارت ارشاد، صداو سیما و دانشگاه‌هاو غیره متولی امور فرهنگی هستند.
وی عنوان کرد: در بخش دولتی که با مشارکت و حضور گسترده مردم امور انجام می‌شود ساختارهای منظمی لازم و ضروری است که باید توسط مسئولان اجرایی شود.
وی مساجد را مهم‌ترین، مستحکم‌ترین و قابل استفاده‌ترین ظرفیت فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: فضای مساجد بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی و فرهنگی و هنری است.
مدیرکل کانون‌های تخصص مساجد کشور بااشاره به محور فعالیت‌های کانون‌های تخصصی عنوان کرد: محور فعالیت‌های کانون‌های تخصصی در سه دسته شامل محور فرهنگ عمومی مانند قرآن، نماز، ایثار و شهادت، حوزه فعالیت‌های فرهنگ و هنر مثل سینما، سرود و موسیقی و حوزه خدمات فرهنگی تقسیم‌بندی شده است.
ملانوری در ادامه سه اصل اساسی مدیریت را برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت ذکر کرد و اظهار داشت: کانون‌ها باید با رعایت این سه اصل موجبات توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را فراهم کنند.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی طرح‌نویسی ویژه مدیران کانون‌های تخصصی مساجد خبر داد و عنوان کرد: با برگزاری این دوره به مدیران کانون‌ها نحوه تبدیل ایده‌های نو به طرح‌های قابل اجرا آموزش داده می‌شود.
وی بر تربیت نیروی متخصص در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و افزود: برای ارائه خدمات بیشتر در کانون‌ها نیازمند نیروی متخصص هستیم که تربیت این نیروها باید در اولویت کاری مسئولان باشد.
مدیران مسئول کانون‌های تخصصی مساجد کردستان نیز در ادامه این نشست به بیان پیشنهادات و مشکلات کانون‌های خود پرداختند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول