اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 آذر در مهدیه رشت؛

همایش جوانان نخبه گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور جوان استاندار گیلان از برگزاری همایش استانی جوانان نخبه علمی‌ فرهنگی با عنوان «جوانان حسینی پیروان ولایت» در 17 آذر و مهدیه رشت خبر داد.

همایش جوانان نخبه گیلان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی برگستان ظهر امروز در نشست شورای مشاوران جوان فرمانداری‌های این استان با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار داشت: بانک اطلاعات نخبگان جوان گیلان در حال راه‌اندازی و تکمیل اطلاعات است. 
وی هدف از تاسیس بانک اطلاعات نخبگان جوان استان را شناسایی این افراد و سازماندهی آنها در گروه‌های فرهنگی عنوان کرد. 
مشاور جوان استاندار گیلان نقش جوانان را در اعتلای ارزش‌های والای رهبر معظم انقلاب بی‌بدیل دانست و ابراز داشت: جوانان ایران اسلامی برخاسته از مکتب حسینی‌(ع) و عاشورایی هستند و زیر فرمان ولایت‌فقیه در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب آگاهانه ایستاده‌اند.
این مسئول انقلاب اسلامی ایران را برهم زننده ثبات ظاهری در منطقه خاورمیانه ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی منابع عظیم مادی و معنوی متکبران را در جهان به‌هم ریخت و اکنون جوانان و نخبگان جوان گیلان از همان جنس انقلابی سال 57 هستند که با حضور در میدان مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن حضور خود را در صحنه حفظ کرده‌اند. 
وی با تاکید بر اینکه در دولت نهم و دهم بهره‌گیری از جوانان در حوزه فرهنگ یک راهبرد است، تصریح کرد: کرامت انسانی، صداقت در گفتار، سلامت در عمل، امانتداری، وفای به عهد، ایثار و توسعه دیگر ارزش‌های اسلامی و پاسخگویی آگاهانه به روحیه نوگرا و تحول‌طلب جوانان و برنامه‌ریزی برای حضور کمی و کیفی آنها در عرصه‌های مختلف جامعه مورد توجه است. 
برگستان با اشاره به برگزاری همایش استانی جوانان نخبه علمی فرهنگی گیلان با عنوان «جوانان حسینی پیروان ولایت» در 17 آذر و در مهدیه رشت، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن مفاهیم عاشورایی در بین نخبگان جوان از مهم‌ترین اهداف این همایش است.
 
* عاشورا قیام عدالت‌خواهی است 
وی بیان داشت: مبارزه با ظلم، جور و استکبار در خون جوانان ایرانی همواره وجود داشته و در شرایطی مانند تسخیر لانه جاسوسی در زمان جنگ تحمیلی، فتنه 88 و کاهش سطح روابط با سفارت انگلیس خود را بروز می‌دهد.
مشاور جوان استاندار گیلان با اشاره به مصوبه مجلس در باره کاهش روابط با انگلیس و حمایت خودجوش دانشجویان انقلابی از این اقدام، یادآور شد: این نوع اقدام‌ها برگرفته از نگاه ظلم ستیزی و عاشورایی مکتب امام حسین (ع) است. 
وی تصریح کرد: عاشورا قیام عدالت‌خواهی و انسان‌ساز است که باید جوانان ما بیشتر با مفاهیم آن آشنا شوند. 
برگستان برقراری ارتباط عاطفی بین جوانان و ائمه(ع) جوانان را از لغزش‌ها و آسیب‌ها حفظ می‌کند و با بهره‌گیری از تعالیم اهل بیت(ع) می‌توانند مسیر صحیح زندگی را انتخاب کنند.  
این مسئول در پایان متذکر شد: امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا در حفظ کردن نسل جوان از انواع مختلف آسیب‌ها، جایگاه ویژه‌ای دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول