اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه:

تعریف دقیقی از نخبه وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: مشکل اساسی در برخورد با فرهیختگان و نخبگان، عدم وجود تعریفی دقیق از نخبه است لذا باید منظور از نخبه بودن مشخص شود.

تعریف دقیقی از نخبه وجود ندارد
نوذر قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مشکل اساسی در برخورد با نخبگان عدم وجود تعریفی دقیق از نخبه است، اظهار کرد: اگر چه نخبه بودن یک امر کمی و دقیق نیست ولی لازم است که در ابتدا منظور از آن مشخص شود. 
وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان، باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه اسلامی و انجمن‌های علمی از نخبگان و پژوهشگران حمایت می‌کنند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد نخبه فردی است که بتواند از فضا، زمان، مکان و نیز توانایی‌های درونی خود حداکثر شناخت و استفاده را داشته باشد لذا هر کس در هر زمینه کاری خود می‌تواند فردی خلاق شود.  
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به جوان بودن مردم جامعه، در خصوص هیجان سازنده ایجاد شده در جوانان کشور تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی جامعه به خوبی فراهم شده، هیجان سازنده‌ای در رابطه با مسائل علمی و پژوهشی در قشر جوان و تحصیلکرده ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: هرگونه تلاش و برنامه‌ای که بتواند این هیجان سازنده را هدفمند کند و انگیزه بالای جوانان ایرانی را به سمت تولید و ارتقای علمی و صنعتی کشور سوق دهد قابل تقدیر و توجه است.
قنبری با یادآوری اینکه برگزاری جشنواره‌های علمی پژوهشی در نیل به هدف فوق بسیار موثر است، در خصوص علت حمایت جوامع از شرکت‌های کوچک و دانش بنیان گفت: امروزه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از طرفی تسلط دولت را بر صنایع و ساختارهای مدیریتی علمی و صنعتی کم می‌کنند و از طرف دیگر سیاست‌گذاری خود را به گونه‌ای در جهت حمایت از صنایع کوچک و کارگاه‌های صنعتی شکل می‌دهند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول