اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح نوسازی ناوگان برون شهری در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: ۶۰ درصد از متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری برای دریافت تسهیلات به شورای اشتغال معرفی می‌شوند.

اجرای طرح نوسازی ناوگان برون شهری در خوزستان
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالله عبیاوی شامگاه دوشنبه در کمیته حمل و نقل و سوخت استان با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اسقاط خودروهای فرسوده با عمر بیش از ۲۵ سال از برنامه‌های این کمیته بود.
وی افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری قرار بود با استفاده از تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی اجرا شود، اما عدم همکاری بانک‌ها باعث شد، تقاضای نوسازی ناوگان بدون پاسخ بماند.
عبیاوی ادامه داد: برای حل این مشکل مقرر شد متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری برای دریافت تسهیلات از محل بنگاه‌های زود بازده به شورای اشتغال استان معرفی شوند و شرط معرفی این متقاضیان تامین ۴۰ درصد از قیمت خودرو به عنوان آورده است.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته یک هزار و ۲۴۰ متقاضی نوسازی ناوگان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با تمام متقاضیان مکاتبه شده که در صورت توانایی تامین ۴۰ درصد آورده به شورای اشتغال معرفی شوند و تا کنون ۶۰ درصد از متقاضیان اعلام آمادگی کرده‌اند.
عضو کمیته حمل و نقل و سوخت استان، همچنین یکی از مهم‌ترین مشکلات حمل و نقل برون شهری را حضور مسافربرهای شخصی عنوان کرد و افزود: این مسئله درآمد حمل و نقل عمومی را به شدت کاهش داده و باعث تعویق اقساط بانکی رانندگان شده است.
به گفته وی، یک هزار و ۶۰۴ خودرو که در طرح نوسازی گذشته شرکت داشتند در حال حاضر توان پرداخت اقساط خود را ندارند و باید این مسئله به صورت ریشه‌ای حل شود.
وی در ادامه گفت: تا کنون بیش از ۸۰ درصد شرکت‌های حمل و نقل برون شهری امکان خرید اینترنتی بلیت اتوبوس را فراهم کرده‌اند اما فروش غیرحضوری بلیت اتوبوس درون استانی هنوز اجرا نشده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول