اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای شهر قزوین؛

خانه‌هایی بدون نما و خوابگاه‌ها عوارض اضافی می‌دهند

خبرگزاری فارس: با اکثریت آرا شورای شهر قزوین به لایحه شهرداری قزوین؛ خانه‌هایی که نما ندارند و به خوابگاه دانشجویی تبدیل شده‌اند، باید عوارض اضافی بدهد.

خانه‌هایی بدون نما و خوابگاه‌ها عوارض اضافی می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شورای شهر قزوین شب گذشته در ‌پنجاه و هشتمین جلسه موضوع اخذ عوارض از پارکینگ‌هایی که مالکان آن از آنها برای کسب و کار استفاده می‌کنند را مورد بررسی قرار گرفت که علیرغم موافقت کمیسیون، شورای شهر به اتفاق آرا به این لایحه رأی منفی دادند.
 
* دریافت پنج برابر عوارض نوسازی از خوابگاه‌های دانشجویی
در ادامه شورای شهر موضوع دریافت عوارض از ساختمان‌های مسکونی که برای خوابگاه‌های داشنجویی استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار داد.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین در تشریح بررسی این موضوع در کمیسیون بیان کرد: با توجه به افزایش دانشجو در قزوین شاهد تغییر کاربری برخی واحدهای مسکونی هستیم که مالکان آن از این واحدها برای خوابگاه‌های دانشجویی استفاده می‌کنند.
حامد کبودوند گفت: به طوری که یک ساختمان شش واحده با 18 اتاق برای سکونت شش خانواده ساخته شده ولی تعداد 100 دانشجو ساکن شده‌اند.
وی توضیح داد: این کار هم برای مالکان آنها درآمد بالایی دارد و شهرداری پیشنهاد کرده است که 15 برابر عوارض نوسازی همان پلاک به عنوان عوارض استفاده از واحد مسکونی به عنوان خوابگاه اخذ شود که پیشنهاد کمیسیون دریافت عوارض معادل 10 برابر فرمول ارائه شده است.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان مسکن و شهرسازی به کسانی که بخواهند در زمینه ساخت خوابگاه اقدام کنند به صورت اقساط زمین واگذار می‌کنند.
در ادامه شورای شهر پیشنهاد شهرداری برای اخذ 15 برابر و پیشنهاد کمیسیون برای اخذ 10 برابر عوارض نوسازی واحدهای مسکونی تبدیل شده به خوابگاه را به رأی گذاشت که هیچکدام رأی نیاورد ولی پیشنهاد دریافت پنج برابری عوارض با هفت رأی و یک رأی مخالف غلامحسین شیری به تصویب رسید.
 
* خانه‌های بدون نما عوارض اضافی می‌دهند
در ادامه شورای شهر موضوع دریافت عوارض از ساختمان‌هایی که نمای آنها انجام نشده و مالک نمای ساختمان را به صورت سفت‌کاری رها کرده مورد بررسی قرار داد.
رئیس شورای شهر قزوین در این خصوص گفت: نمای شهری باید دارای ضوابطی باشد.
عباس ظاهری تصریح کرد: شهرداری طرح نمای شهری را ارائه کند تا ما به بررسی آن بپردازیم و براساس آن به موضوع نمای ساختمان‌ها رسیدگی شود.
عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: باید هنگام صدور پروانه گفته شود که طرحی شامل جریمه می‌شود که نمای آن با سیما و منظر شهری هماهنگ باشد و همگون نباشد
حسین خاکساران گفت: یعنی اگر فرد نمای ساختمان خود را از نمای متعهد شده بهتر کار کرد دیگر نباید از وی جریمه‌ای اخذ شود.
در ادامه طرح دریافت عوارض از واحدهای مسکونی که نمای آنها به صورت سفت‌کاری رها شده به تصویب رسید همچنین مقرر شد برای واحدهای مسکونی که پروانه آنها از ابتدای سال 91 صادر می‌شود و طرح نما را رعایت نمی‌کند شهرداری عوارضی را دریافت کند.

* حاشیه
* صدیقه حکمت که به تازگی برای سفری کاری به دزفول رفته بود با سوغات این شهر میزبان اعضای شورای شهر بود.
* شیری در پاسخ به ادعای سکونت 100 دانشجو در یک واحد مسکونی گفت: فکر می‌کنم در چنین واحد مسکونی صد گوسفند هم بریزی جا نمی‌شود.
* الموتی مشاور شهردار قزوین در خصوص ساختمان‌هایی که هنگام دریافت جواز نمای خود را طرحی خاص اعلام می‌کنند و در اجرا طرح دیگری را به اجرا در می‌آورند گفت: از این واحدهای جریمه دروغگویی می‌گیریم چرا که باید همان طرحی تعهد شده را اجرا کنند.
* چند تن از اعضای شورای شهر هنگام قرائت  گزارش عملکرد کمیسیون فرهنگی به صورت مکتوب و شفاهی در حال مذاکره با یکدیگر بودند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول