اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری کارگاه‌های آموزشی صورت می‌گیرد؛

بررسی چالش‌های صنعت آب در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد گفت: با برگزاری چندین کارگاه آموزشی صنعت آب در این استان بحث و بررسی می‎شود.

بررسی چالش‌های صنعت آب در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین صمدی عصر امروز در دیدار با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای این استان، اظهار داشت: این کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلفی همچون مصرف بهینه آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب و همچنین ایجاد نیروگاه‎های برق‌آبی در استان، به‌منظور آگاهی‌رسانی به کارشناسان سازمان‌های مرتبط با آب برگزار خواهد شد.
وی در ادامه بر ضرورت توسعه صنعت آب معدنی در استان تأکید کرد و گفت: این در حالی‌ست که با وجود مزایای طبیعی این استان امروز اولویت اصلی رفع موانع برای شرکت‌های تخصصی آب معدنی است.
صمدی اختلاف فرهنگ استفاده از آب معدنی در ایران را با سایر کشورهای جهان بسیار زیاد دانست و گفت: بر همین اساس فرهنگ‌سازی به منظور استفاده از آب‌های معدنی به عنوان آب شرب در کشور یک ضرورت است.
مسئول مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد با اشاره به مشکلات فراروی توسعه آب معدنی استان گفت: فراهم نبودن زیر ساخت‌های مناسب، عدم وجود مراکز خدماتی برای رفع نیازهای فنی، تجهیزات کارخانه‌ها و نیروی انسانی متخصص، بالا بودن هزینه حمل و نقل نسبت به سایر استان‌های کشور در این زمینه از مهم‌ترین این مشکلات است.
وی اضافه کرد: عدم وجود شبکه توزیع مناسب محصول و مشکلات مربوط به اخذ مجوزهای موردنیاز بهداشت، استاندارد، پروانه بهره‌برداری از دیگر مشکلات واحدهای آب معدنی استان به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با استقبال از این پیشنهاد گفت: ما دنبال برقراری ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه هستیم و از نظرات هیئت علمی دانشگاه که غالبا افرادی با تجربه و متخصص هستند در انجام طرح‌های مطالعاتی این شرکت استقبال می‌کنیم.
شکرالله عباسی خاطر نشان کرد: سعی خواهد شد در این کارگاه‌های آموزشی از متخصصین آب وزارت نیرو و سایر استان‌ها نیز دعوت به عمل آید تا از نظرات و تجربیات آنان نیز در راستای مدیریت منابع آب بهره برداری موثر صورت بگیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول