اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب چهار برنامه هنری؛

سوگواره «گل کرد خورشید» در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم سوگواره گل کرد خورشید در محل آمفی تئاتر دانشگاه امام رضا (ع) و به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی در قالب برپایی نمایشگاه عکس، نمایش فیلم، اجرای تئاتر و برگزاری شب شعر عاشورایی برگزار می‌شود.

سوگواره «گل کرد خورشید» در مشهد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی، دو‌ نمایشگاه عکس در طول برگزاری این مراسم در دانشگاه امام رضا (ع) دایر خواهد بود که علاقمندان می‌توانند در آنها از عکس‌های عاشورایی دیدن کنند.
در نمایشگاه عکس محرم از نگاه دانشجو، 20 اثر از محمدرضا هاشمی، محمد مهرآرا، صائن‌الدین مهاجر زاده و بهروز ریاضی از دانشجویان دانشگاه امام رضا (ع) نمایش داده خواهد شد.
نمایشگاه عکس «محرم در حرم» با آثاری از عکاسان به نام مشهدی در 30 قاب 60×90 نیز از 24 آذر ماه همزمان با آغاز مراسم سوگواره تا اول دی ماه و برقرار خواهد بود.
در این نمایشگاه آثار فرامرز عامل بردبار، مسعود نوذری، صادق ذباح و سید علی حسینیان به نمایش درخواهد آمد.
در قسمت دیگر برنامه «گل کرد خورشید» تئاتر «عطف به سبز» به کارگردانی عباس جان فدا و نویسندگی دکتر پور رضائیان در روز آغازین برنامه به نمایش درخواهد آمد. این نمایش که در ساعت 17 روز پنجشنبه 24 آذرماه و در ساعت 17 در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه امام رضا (ع) اجرا خواهد شد، نمایشی است مونولوگ و روایت گر دغدغه‌های شخصی و مشکلات اجتماعی پیرمرد تعزیه‌خوانی که سال‌ها نقش‌خوان شمر بوده است.
با نمایش فیلم تحسین شده «عصر روز دهم» در روز دوم برنامه و با حضور مجتبی راعی، نویسنده و کارگردان فیلم و همچنین احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نقد و بررسی می‌شود. این فیلم روایت دکتر مریم شیرازی با بازی هانیه توسلی است که پس از سقوط صدام راهی عراق می‌شود تا از سرنوشت خواهر گمشده‌اش مطلع شود.
همچنین شعرای برجسته کشور از جمله استاد علی موسوی گرمارودی، سعید بیابانکی، حمید رضا برقعی، استاد شفق و... در روز پایانی مراسم به شعر خوانی و بررسی شعر آیینی و عاشورایی می‌پردازند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول