اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

هدف قرآن بیداری و هدایت جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هدف قرآن بیداری و هدایت مردم و جامعه است.

هدف قرآن بیداری و هدایت جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، عباس حسنی‌محتشم عصر امروز در افتتاحیه طرح نهضت ملی حفظ قرآن در ملایر، قرآن را یکی از پایه‌های تکمیل، تقویت و معنویت دانست و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش مقتدر و در خور شأن مردم و انقلاب باشد باید قرآن را در سرلوحه برنامه تربیتی قرار دهیم و این مقطع بهترین فرصت برای انس و الفت با قرآن و حفظ آن است.
وی با بیان اینکه هدف قرآن بیداری مردم است، ادامه داد: بعد از هزاران سال مردم همچنان به دین مبین اسلام گرایش پیدا می‌کنند و این به دلیل معجزه قرآن و الگو گرفتن جهانیان از رهنمودهای قرآن و سوره‌های آن است.
مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان همدان افزود: ما باید جلوه‌های زیبایی پیام الهی، توسل به قرآن و اهل بیت(ع) را در سراسر گیتی نهادینه کنیم و جوانان و دانش‌آموزان را با کلام بلیغ و فصیح قرآن مأنوس کنیم.
وی به موج بیداری کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: به واسطه وجود قرآن این بیداری حتی فراتر از مرزها جایگاهی را برای سایر مذهب‌ها و مکتب‌ها ایجاد کرده که این امر حکایت اهمیت قرآن و آیات آن دارد.
حسنی‌محتشم افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز با اتخاذ سیاست‌های متعدد در سازمان زمینه‌ای را ایجاد کرده که با ورود به آن دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند در مدیریت زمینه‌ای را ایجاد کرد که با ورود به آن دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند در مدیریت تربیتی و آموزشی توفیقات فراوانی را کسب کنند.
وی تأکید کرد: همه مدیران و مربیان پرورشی، فرهنگیان و دانش‌آموزان باید توجه به قرآن و حفظ را به عنوان وظیفه شرعی بدانند و با شروع این طرح ملی ورود جدی داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش  افزود: اگر می‌‌خواهیم جایگاه آموزش و پرورش جایگاه مطلوبی برای خانواده‌ها و جامعه باشد باید به قرآن بها دهیم و زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول