اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان اعلام کرد؛

مرغداری‌ها با افزایش 20 درصدی غذای دام مخالف هستند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان گفت: با افزایش 20 درصدی تعرفه کنجاله به عنوان غذای مرغ مخالف هستیم.

مرغداری‌ها با افزایش 20 درصدی غذای دام مخالف هستند
بهرام پاکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش تعرفه 20 درصدی کنجاله بیان داشت: این کار به نفع مرغداری‌های کشور نیست.
وی ادامه داد: کل دانه‌های روغنی که در کشور تولید می‌شود 200 هزار تن است که تکافوی نیاز کشور نیست در اصل ما تولیدکننده سویا نیستیم بنابراین صد درصد با افزایش 20 درصدی تعرفه غذای دام مخالفیم.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان افزود: با افزایش 20 درصدی غذای دام فقط عده معدودی مانند دلالان، واسطه‌ها و کارخانه‌دارها ذی‌نفع می‌شوند و برای بیشتر تولیدکنندگان مشکل ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به بعضی توجیهات صورت گرفته برای این اقدام گفت: بعضی‌ها معتقدند که روغن نباتی ارزان شود در صورتی که این نوع روغن در اصل مواد بسیار با کیفیتی نیست.
پاکزاد تصریح کرد: در روزهای گذشته 20 درصد بر روی تعرفه سویا گذاشته شده و بر قیمت ذرت نیز 30 درصد افزایش به وجود آمده است.
وی اظهار داشت: در روزهای گذشته یک بخشنامه‌ای به دست ما رسید که تعرفه واردات ذرت را 40 درصد عنوان کردند در صورتی که تعرفه واردات مرغ به کشور صفر اعلام شده که این بخشنامه بسیار متناقض بوده و حدود شش سالی است که ما با تصمیمات متغیر روبه‌رو هستیم.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان نظارت دولت بر اقدامات انجام شده در کشور را خواستار شد و گفت: مجلس در زمینه مشکلات مرغداری‌ها سکوت کرده است.
وی بیان داشت: قیمت ذرت به یکباره به 550 تومان رسیده و نزدیک به 80 تومان افزایش قیمت داشته است.
پاکزاد تاکید کرد: تمام اتحادیه‌های سراسر کشور با افزایش قیمت غذای دام مخالف هستند البته مکاتباتی با مسئولان کشور انجام شده ولی به نتیجه‌ نرسیدیم.
وی از تعطیلی برخی واحدهای مرغداری استان سخن گفت و ادامه داد: در حال حاضر این واحدها رو به نابودی است و اگر این افزایش قیمت‌ها نیز انجام گیرد دیگر هیچ انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان با اشاره به واردات مرغ به کشور افزود: در زمینه واردات ما هر چه گفتیم مرغداری‌ها توان تولید مرغ در کشور را دارند هیچ مسئولی به این صحبت‌ها اهمیت نداد و واردات مرغ به کشور را انجام دادند.
وی اضافه کرد: طبق قانون در بخش کشاورزی اگر کشور در یک نوع محصول به خودکفایی رسید دولت باید در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی تعرفه را بالا ببرد اما تا کنون این کار انجام نشده است.
پاکزاد با اشاره به عدم توان کشور در زمینه تولید ذرت تاکید کرد: اگر بدهی‌ها و اقساط وام‌های مرغداری‌ها نبود آنها مجبور نبودند به مقدار بسیاری جوجه ریزی داشته باشند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول