اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان و تهران؛

نخستین همایش بین‌المللی شهروند مسئول برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی شهروند مسئول گفت: نخستین همایش بین‌المللی شهروند مسئول در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

نخستین همایش بین‌المللی شهروند مسئول برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام مسعود راعی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های دینی اسلام از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است که می‌توان به طور قطع ادعا کرد، امر بدیلی برای آن دو در شرع مقدس وجود ندارد.
وی ادامه داد: اساسی‌ترین ساز و کار نظارتی در اسلام به منظور رعایت دستورات الهی امر به معروف و نهی از منکر است و در اهمیت این دو واجب کافی است که بدانیم راه رسیدن به امت نمونه و امت واحده اسلامی، با این دو واجب الهی تعریف شده است.
دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی شهروند مسئول ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری شهرداری تهران، صدا و سیما، مجمع جهانی اهل بیت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین همایش بین‌المللی امر به معروف و نهی از منکر را در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان برگزار می‌کنند.
وی افزود: پس از مشورت و رایزنی با استادان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و در طی چند جلسه مقرر شد که همایش با اصولی‌ترین مباحث در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شود.
راعی با بیان اینکه از بین همه محورهایی که به دبیرخانه همایش ارسال شد، سه محور مورد تائید کمیته علمی همایش قرار گرفت، گفت: سه محور مورد نظر عبارتند از مفاهیم، مبانی و قلمرو امر به معروف و نهی از منکر در مرحله بعدی که این موضوعات در سایت همایش درج و مورد استفاده همگان قرار گرفت.
وی با اشاره به تلاش شورای سیاستگذاری همایش و به منظور تحلیل بهتر و واقع‌ بینانه از شرایط حاکم بر همایش تصریح کرد: پیش همایشی با حضور 50 نفر از استادان فاضل و فرهیخته برگزار شد که استادان ضمن طرح دیدگاه‌های خود به تبیین نقاط قوت و ضعف علمی همایش پرداختند.
دبیر علمی همایش گفت: در کنار این فعالیت‌ها، با راه‌اندازی سایت همایش و اطلاع‌رسانی گسترده به مراکز حوزوی و دانشگاهی حجم قابل قبولی از مقالات به همایش ارسال شد که بیش از 100 مقاله از سطح مطلوبی برخوردار بود و تعداد 30 مقاله انگلیسی و عربی به همایش رسید که تعداد 15 مقاله آن از میهمانان خارجی است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول