اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

فضاهای عمومی نیاز به نظارت بهداشتی کارآمد دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: فضاهای عمومی نیاز به مراقبت و نظارت‌های بهداشتی کارآمد دارد.

فضاهای عمومی نیاز به نظارت بهداشتی کارآمد دارد
سید حسین صابری در حاشیه جلسه شورای سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اجرای طرح سلامت محرم اظهار داشت: این کار خوب و یک حرکت موثر و فرهنگ‌سازی شایسته بود چرا که ما به همین نظارت‌ها و کنترل‌ها نیازمند هستیم و در همین حد انجام کار کفایت می‌کند.
صابری با بیان اینکه فضاهای عمومی نظیر مصلا‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها به دلیل جمعیت زیاد به تبع نیاز به مراقبت و نظارت‌های بهداشتی کارآمد دارد، تصریح کرد: ما بودجه کافی برای احداث سرویس‌های بهداشتی و یا آبدارخانه‌های شیک این گونه مکان‌ها نداریم و حاضر نیستیم با مداخله در کار هیئت امنای مساجد نیروی خاصی را برای نظارت بر این کارها استخدام کنیم.
وی ادامه داد: به یقین مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های دینی ما به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود و اگر کمبود و مشکلی نیز داشته باشند از طریق دستگاه‌های متولی نظیر تبلیغات اسلامی و کانون مساجد به رفع مشکلات آنها پرداخته شده و انجام کار می‌شود.
این مسئول بیان داشت: اجرای چنین طرح‌هایی از سوی بهداشت و درمان نباید به ماه محرم خلاصه شود بلکه همین کنترل‌ها و نظارت‌ها باید در فصل تابستان و ماه رمضان در اولویت قرار گیرد تا در چنین مکان‌هایی با اجتماع عظیم عمومی شاهد شیوع برخی بیماری‌ها و یا امراض غیر بهداشتی نباشیم.
صابری همچنین ضرورت استفاده از ظروف یکبار مصرف با مواد اولیه گیاهی را یادآور شد و بیان داشت: باید همه ساله با آگاه‌سازی و مراقبت‌های لازم بکوشیم تا مردم کمتر در احسانات و نذورات خود کمتر از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده کنند چرا که در تولید آنها برخی از مراقبت‌های بهداشتی انجام نمی‌شود.
صابری فعالیت کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف با مواد اولیه گیاهی را در استان اردبیل به عنوان یکی از واحدهای تولیدی پیشرو خاطرنشان کرد و افزود: ما به مقدار کافی در منطقه مغان ضایعات بخش کشاورزی را شاهد هستیم که این کارخانه با استفاده از این ضایعات می‌تواند ظروف یکبار مصرفی را تولید کند که از آسیب کمتری برخوردار است.
استاندار اردبیل اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم تا استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای مصارف تهیه غذا و چای داغ و دیگر نوشیدنی‌ها ممنوع شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول