اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

کاهش زمان صدور گواهی کشف معدن به 15 روز در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با تفویض اختیار امور اکتشافات معادن به استان‌ها از آبان سال‌جاری، پروسه صدور گواهی کشف از یکسال به 15 روز کاهش یافت.

کاهش زمان صدور گواهی کشف معدن به 15 روز در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، فریدون محمدی اظهار داشت: پیش از این، برای صدور گواهی کشف مواد طبقه دو از دفتر امور اکتشاف وزارت استعلام می‌شد که این پروسه بیش از یکسال به طول می‌انجامید اما با تفویض اختیار امور اکتشافات به استان‌ها اعم از ثبت محدوده، صدور و تمدید پروانه اکتشاف، نقل و انتقال پروانه‌های اکتشاف و صدور گواهی کشف مواد معدنی طبقه یک و دو، این پروسه پس از بررسی گزارش پایان عملیات و تصویب کمیته فنی حداکثر ظرف 15 روز صادر می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ باید توجه داشت که ذات سرمایه‌گذاری معدنی امری دیر بازده بوده و مستلزم طی یک پروسه طولانی در مقایسه با سایر بخش‌هاست اما ما در تلاش هستیم این پروسه را تا حداقل ممکن کاهش دهیم.
محمدی تعداد گواهی کشف صادره را تا پایان آبان ماه سال جاری 22 فقره اعلام کرد که بدین ترتیب میزان فعلی ذخیره معدن استان 133.25 میلیون تن افزایش یافت.
این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص محدوده‌های اکتشاف بلامعارض در استان گفت:‌ طی آبان ماه سال جاری 60 محدوده بلامعارض پس از اخذ درخواست متقاضی صدور پروانه و بررسی تطبیق دفتری صادر شده است.
برگزاری مزایده عمومی محدوده‌های اکتشاف از مباحثی بود که محمدی با اشاره به آن افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری مزایده عمومی محدوده‌های اکتشاف و پروانه‌های اکتشاف که به ترتیب 104 و 83 مورد است، که حداکثر ظرف یک ماه آینده در رسانه‌های عمومی برای اطلاع متقاضیان درج می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های این واحد برای کسب رضایت بیش از پیش مراجعه کنندگان اظهار داشت: از این پس کالک مبنا (GIS) برای اطلاع متقاضیان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، همچنین متقاضیان از طریق پرتال سازمان و وب کیوسک نصب شده در سالن سازمان می‌توانند محدوده اکتشافی را قبل از درخواست و ثبت محدوده ملاحظه، تطبیق و سپس تصمیم‌گیری کنند.
محمدی همچنین از تسریع در پاسخ به درخواست‌های وارده در راستای به روز رسانی محدوده‌های بلامعارض از دو ماه به یک هفته خبر داد.
رئیس اداره اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد برنامه‌های آینده اداره اکتشافات معدنی سازمان خاطر نشان کرد: برگزاری نشست هم‌اندیشی و راهبردی، تعامل با ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی و نیز مشارکت با نظام مهندسی معدن در نظارت بر اجرای عملیات اکتشاف و همچنین واگذاری میله‌گذاری محدوده‌های بلامعارض به سازمان نظام مهندسی و اصلاح ساختار فرایند ثبت تا صدور گواهی کشف را از برنامه‌های آتی این بخش خواهد بود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول