اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر آموزش مداوم دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

دانشکده پزشکی نیشابور همایش آموزشی HTLV-1 برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر آموزش مداوم دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: همایش آموزشیHTLV-1 و بیماری‌های وابسته در این دانشکده برگزار می‌شود.

دانشکده پزشکی نیشابور همایش آموزشی HTLV-1 برگزار می‌کند
احمد درودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: این همایش با هدف ارتقای دانش و مهارت شرکت‌کنندگان در خصوص اپیدمیولوژی، علائم بالینی، اقدامات تشخیصی، جنبه‌های درمانی، پیشگیری و نیز مشاوره افراد آلوده به ویروس HTLV-1 با تاکید بر مشکلات خانوادگی و اجتماعی آنان برگزار می‌شود.
دبیر آموزش مداوم دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: در این همایش ارتقای دانش و مهارت شرکت‌کنندگان درباره اپیدمیولوژی ویروس HTLV-1، درباره علائم بالینی و اقدامات تشخیص در بیماران آلوده، درباره جنبه‌های درمانی بیماران آلوده، درباره پیشگیری و نیز مشاوره افراد آلوده با تاکید بر مشکلات خانوادگی و اجتماعی آنان دنبال می‌شود.
به گفته وی، اولین همایش علمی HTLV-1 و بیماری‌های وابسته در بهمن 1388 در مشهد برگزار شد که در آن مقالات پژوهشی مرتبط با این عفونت از سراسر کشور ارائه شد.
دبیر آموزش مداوم دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور ادامه داد: برنامه حاضر تاکید بر آموزش گروه علوم پزشکی در مورد جنبه‌های مختلف این عفونت به‌ویژه مشاوره بیماران و پیامدهای خانوادگی و اجتماعی آن دارد.
درودی، هدف همایش را پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، دندان‌پزشکان، کارشناسان پرستاری، کارشناسان مامایی، کارشناسان علوم آزمایشگاه و پزشکان علوم آزمایشگاهی دانست.
وی با اشاره به اینکه 16 نفر متخصص با همایش آموزشی HTLV-1 همکاری دارند، یادآور شد: این همایش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.
او اعضای کمیته علمی را رضا فریدحسینی، اباصلت برجی، سید عبدالرحیم رضایی، محمود محمودی، کیارش قزوینی، محمداسماعیل گوهرجو، هومان عبادی، جلیل توکل‌افشاری، محمودرضا آذرپژوه، رضا بوستانی، عباس شیردل، پوران لایق، فرشید عابدی، فرحزاد جباری‌آزاد، فرهاد فریدحسینی و محمدرضا هدایتی‌مقدم عنوان کرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول