اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور:

پیشرفت علمی کشور جز با جهاد علمی ممکن نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه کشور نیازمند حرکت علمی است، گفت: پیشرفت علمی کشور جز با جهاد علمی در کشور امکان‌پذیر نیست.

پیشرفت علمی کشور جز با جهاد علمی ممکن نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، داوود طالبی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی خراسان جنوبی با اشاره به رهنمودات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد علمی، اظهار داشت: جهاد علمی در تمام عرصه‌ها باید سرلوحه همه برنامه‌های کشور قرار گیرد.
وی افزود: علم، دانش و کسب فناوری باید بر اساس بنیان‌های علمی و تخصصی صورت گیرد و پیشرفت علمی جز با جهاد علمی محقق نمی‌شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داد: آنچه به عنوان اکسیر اصلی و موتور محرک پیشرفت علمی است، اخلاق و عمل جهادگونه در این راه است.
طالبی درباره برگزاری جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی در مناطق هشت‌گانه کشور گفت: این جشنواره‌ها به صورت منطقه‌ای در مناطق فارس، کوهساران، زاگرس، البرز و خراسان جنوبی برگزار شده است که در بقیه مناطق نیز به زودی برگزار می‌شود.
وی به تشکیل 27 بنیاد نخبگان در استان‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طی چند ماه آینده شاهد راه‌اندازی این بنیاد در چهار استان باقی مانده هستیم.
وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در سال 83 در کشور به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است، گفت: دفتر نخبگان در سال 88 تنها در پنج استان کشور تشکیل شده بود اما در دولت دهم این رقم به 27 استان رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی نهمین استانی است که دفتر بنیاد نخبگان در آن تاسیس شده است، افزود: این بنیاد با همت مسئولان خراسان جنوبی به ویژه استاندار تشکیل شده است.
طالبی به برگزاری همایش علم تا عمل با همکاری تمامی استان‌های کشور در طی دو ماه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی در این همایش نقش پررنگی داشته است.
وی از برگزاری جشنواره ملی اختراعات و نوآوری‌ها در آینده نزدیک در سطح کشور خبر داد و گفت: برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول