اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور؛

عمل جراحی آترزی مری بدون بازکردن قفسه صدری در مشهد انجام شد‌

خبرگزاری فارس: عمل جراحی آترزی مری بدون شکافتن و باز کردن قفسه صدری در کشور در بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد با موفقیت انجام شد.

عمل جراحی آترزی مری بدون بازکردن قفسه صدری در مشهد انجام شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین عمل موفق جراحی عارضه مادرزادی آترزی مری بر روی نوزاد سه روزه مشهدی بدون باز کردن قفسه صدری و از طریق ایجاد چهار سوراخ سه و چهار میلی‌متری در قفسه صدری در بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد توسط تیم مجرب جراحی این بیمارستان امروز در مشهد انجام شد.
عمل جراحی آترزی مری در گذشته به صورت ایجاد برش در قفسه صدری نوزاد و ورود به قفسه سینه و کنار گذاشتن ریه‌ها و در نهایت پیوند مجدد مری انجام می‌‌شد که برای نخستین مرتبه در ایران این مداخله جراحی بدون باز کردن قفسه صدری و تنها از طریق ورود لوازم جراحی به درون بدن بیمار توسط چهار سوراخ سه تا چهار میلی‌متری انجام شد.
در این نوع بیماری نوزاد که باید به طور نرمال ارتباط میان دهان و معده وی توسط مری در قفسه صدری برقرار می‌شد، بر اثر یک عارضه مادرزادی دچار جداشدگی قسمتی از مری و قطع ارتباط آن با قسمت‌های پایین قطع می‌شود.
این اختلال آناتومیک سبب مشکلات و مسائل جدی در بدو تولد مانند نبود توانایی در بلع، خوردن شیر و بزاق، ورود بزاق به مجاری تنفسی و ورود قسمتی از تنفس به داخل سیستم گوارشی شده که در صورت مراجعه نکردن در اسرع وقت به پزشک جراح، احتمال فوت بیمار وجود دارد.
این عمل سنگین و بسیار پیچیده توسط تیمی متشکل از جراح متخصص، متخصص بی‌هوشی،کارکنان اتاق عمل، icu و سایر بخش‌های بیمارستان دکتر شیخ توسط دکتر مهران هیرادفر به انجام رسید.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول