اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی؛

مستند آیین کهن عزاداری حسینی ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: در راستای زنده نگه‌داشتن آیین اصیل عاشورایی، مستند عزاداری روستای باغ خواص ورامین با قدمت بیش از یک قرن به تصویر کشیده می‌شود.

مستند آیین کهن عزاداری حسینی ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای زنده نگه‌داشتن آیین اصیل عاشورایی، مستند عزاداری روستای باغ خواص ورامین با قدمت بیش از یک قرن به تصویر کشیده می‌شود.  
 این مستند به روایت و تاریخچه آیین‌های سوگواری و عزاداری این روستا در ماه محرم و صفر می‌پردازد و تصویر برداری بخشی از آن به اتمام رسیده است.
هادی رحیمی، کارگردان این مستند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران عنوان کرد: این مستند نگاهی خواهد داشت به آیین‌ها و آداب عزاداری روستای باغ خواص که قدمتی بیش از یک قرن دارد که بخش اول این مستند در دهه اول محرم تصویر برداری شده و بخش‌های دیگر این مستند تا آخر ماه محرم و صفر تصویر برداری می‌شود و از یکی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.
وی با اشاره به همکاری امام جماعت و هیئت امنای مسجد بقیه الله (عج) باغ خواص در تهیه این مستند تصریح کرد: وجود روحانیت و علمای دین از گذشته دور در این منطقه، عزاداری مردم را با شور و شعور همراه ساخته که در این مستند سعی شده به این دو وجه مهم نیز پرداخته شود.
مستند آیین عزاداری روستای باغ خواص به تهیه کنندگی داریوش باباییان و با همکاری هیئت امنای مسجد بقیه الله (عج) باغ خواص ساخته می شود که حسین عیدی مدیر تولید، مجید مرادی طرح و برنامه، اسد آتش بیگی مدیر تصویربرداری، مجتبی محمدی دستیار کارگردان دیگر عوامل اصلی این پروژه را تشکیل می‌دهند.
باغ خواص از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین است که دارای پیشینه مذهبی، تاریخی و فرهنگی است که با تقدیم بیش از چهل شهید گلگون کفن، ده‌ها جانباز و ایثارگر و آزاده نام خود را در تاریخ انقلاب جاودان کرد.
وجود مقبره منور امامزاده زین العابدین (ع) همچون نگینی بر تارک این روستا نور افشانی و خودنمایی می‌کند و اعتبار معنوی به باغ خواص داده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول