اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم:

مصرف قرص اکستازی در کشور پایین است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم اظهار داشت: مصرف قرص اکستازی کشور پایین است یا آمار صحیحی برای بیان نداریم.

مصرف قرص اکستازی در کشور پایین است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، بهمن مجاب پیش‌ازظهر امروز در نشست با خبرنگاران پیرامون مواد مخدر با طرح این سوال که آیا شیوه و شکل اعتیاد در جهان تغییر می‌کند، اظهار داشت: استفاده از قرص‌های روان گردان در پنج سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به طوری که فروش سالانه مواد روان‌گردان 65 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار جهانی در جهان امروز از فاصله سال‌های‌ 1999 تا2010 موارد مرگ ناشی از قرص اکستازی نوعی روان‌گردان بیش از 500درصد افزایش یافته است و همچنین براساس بررسی‌های به عمل آمده از سال 1999 تا 2010 اورژانس بیمارستان‌های سراسر دنیا با 10 برابر افزایش شمار مسمومیت با قرص اکس مواجه شده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم ادامه داد: هر چند در کشور ما آمار دقیقی از تعداد مصرف‌کنندگان قرص‌های روان‌گردان و میزان واردات و فروش آن در دست نیست و یا اطلاعات درج شده در سازمان‌های تحت پوشش و رسانه‌های گروهی نیز تقریبی و از روی حدس و گمان است اما اطلاعات رسیده از برخی بیمارستان‌های کشور در شب و روز مبنی بر افزایش مراجعان به اورژانس‌ها در اثر آسیب دیدن بافت مغری، کلیه، کبد، عدم تعادل و فراموشی می‌تواند گواه افزایش مصرف‌کنندگان اکستازی در بین جوانان باشد.
وی ادامه داد: با این وجود مصرف این نوع مواد مصنوعی در کشور پایین است یا آمار صحیحی برای بیان نداریم.
مجاب گفت: پیش از گسترش گرایش به این مواد باید کاری کرد با توجه به اینکه این روند در دنیای جهانی شدن رو به افزایش و گرایش و به سرعت پیش می‌رود باید بگوییم در دهکده‌ جهانی اعتیاد مدرنیته بر سنت غلبه کرده است.
وی با اشاره به اینکه شمار آمار دختران فراری  و بزهکاران به عنوان یک پدیده‌ اجتماعی در حال افزایش است، اضافه کرد: موانع موجود ازدواج، فرهنگ ناصحیح ازدواج، افزایش تعداد زندانیان از جمله آسیب‌های اجتماعی جدی جامعه کنونی که روند رو به توسعه را در پیش گرفته است و می‌طلبد که سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرستان و دستگاه‌های فرهنگی کشور و استان ضرورت هشدار به خانواده‌ها را سر لوحه برنامه‌ کاری خود قرار دهند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول