اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان تاکید کرد:

سرعت بخشیدن به احداث باند دوم نهبندان ـ بیرجند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: با حل موانع و مشکلات ظرف مدت دو هفته آینده روند اجرایی شدن باند دوم محور نهبندان به بیرجند سرعت می‌گیرد.

سرعت بخشیدن به احداث باند دوم نهبندان ـ بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی ظهر امروز در بازدید از پروژه باند دوم محور نهبندان به بیرجند که با حضور معاون راهسازی اداره کل راه و ترابری خراسان جنوبی همراه بود، اظهار داشت: راه یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه کشور است و باند دوم محور نهبندان به بیرجند نیز به عنوان طرحی عظیم و ملی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های با اولویت شهرستان و اداره کل راه و ترابری استان به شمار می‌رود، تصریح کرد: در حقیقت محور نهبندان به بیرجند به عنوان محور اتصال شمال به شرق کشور محسوب می‌شود و بسیار مورد تاکید وزارتخانه مربوطه است.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه این محور تنها برای نهبندان نیست، یادآور شد: این محور به خاطر تصادفات زیاد به عنوان سومین محور حادثه‌خیز کشور شناسایی شده لذا باید به آن توجه بیشتری شود.
شرافتی افزود: این طرح یکی از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان است و برای انجام آن اعتبارات ملی در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح بزرگ شرکت سازان راه قم انتخاب شده است و باید در راستای حل مشکلات پیش‌روی این طرح و برای تسریع در روند اجرایی آن همه مسئولان نهبندان و استان با یکدیگر تعامل داشته باشند.
فرماندار نهبندان نگاه مثبت و تعامل سازنده مدیران شهرستان را در سرعت بخشیدن به اجرایی شدن باند دوم محور نهبندان به بیرجند موثر دانست و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان مبلغ 2 میلیارد 400 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافت.
شرافتی با بیان اینکه مبلغ 3 میلیارد 200 میلیون تومان از منابع ملی در سال گذشته به این پروژه اختصاص یافته است، اظهار داشت: در سال جاری نیز با توجه به تمامی کمبودهای اعتباری در شهرستان مبلغ 900 میلیون تومان از محل طرح توسعه نهبندان طرح باند دوم محور نهبندان به بیرجند اختصاص دادیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه این طرح یکی از طرح‌های ملی و نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است، تصریح کرد: در زمان انعقاد قرارداد با پیمانکار مقرر شده بود که مبلغ 5 میلیارد تومان خود شرکت پیمانکار برای این طرح اعتبار اختصاص دهد.
فرماندار نهبندان ضمن دادن قول مساعد در ارتباط با حل مشکلات پیش‌روی این پروژه ظرف مدت دو هفته در فاز نخست آن که از نهبندان به شهر شوسف است، ادامه داد: موانع و عوارضی از قبیل انتقال فیبرنوری، جابه‌جایی تیرهای برق، عبور انتقال مسیر آب شهری و روستایی و منابع ملی در پیش‌روی این پروژه قرار دارد.
شرافتی افزود: اجرای این پروژه در ابتدای امر مقرر شده بود که 40 ماهه انجام شود اما در سفر معاون وزیر راه و ترابری وی قول تحویل 20 ماهه این طرح را داده است.
وی با اشاره به اینکه پروژه دوبانده شدن محور نهبندان به بیرجند هم‌اکنون دارای 15 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: پیشرفت فیزیکی رضایت‌بخش است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول