اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ابنیه کشور خبر داد:

رتبه 121 محور یاسوج به بابامیدان در میان جاده‌های کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ابنیه کشور از رتبه 121 محور یاسوج به بابامیدان از نظر درجه اهمیت در میان جاده‌های کشور خبر داد.

رتبه 121 محور یاسوج به بابامیدان در میان جاده‌های کشور
عزیز فیلی در حاشیه بازدید معاون سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای کشور و جمعی از مسئولان محلی از محور‌ها و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: به دلیل اهمیت محور شیراز به سپیدان و یاسوج و محورهای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه راه‌های شریانی این استان، بازدید از این محورها در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اهمیت این محورها، بررسی آخرین اتفاقات و تغییرات راه‌ها از نظر اقدامات اجرایی و تأیید محور و امنیت پل‌ها اصلی‌ترین دلایل این بازدید است.
فیلی ادامه داد: با توجه به ایجاد ظرفیت پیمانکاری و محدودیت منابع در کشور، پیشرفت فیزیکی جلوتر از جذب ریالی است.

*محور بابامیدان به گچساران 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وی درصد پیشرفت فیزیکی در محور بابامیدان گچساران را 30 درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر محدودیتی برای ایجاد ظرفیت وجود ندارد و در صورت تأمین منابع ریالی و مالی پیمانکاران توانایی انجام دو برابر کار کنونی را دارند.
مدیر کل راه و ابنیه کشور نظارت بر انجام پروژه‌ها را مناسب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در بازدید کارشناسان و ناظرانی که از مرکز به پروژه‌ها اعزام می‌شوند، تذکرهای لازم به دستگاه اجرایی و مشاوران داده می‌شود.
فیلی با اشاره به پروژه روکش آسفالت محور خیرآباد به پل بریم تصریح کرد: افزون بر 800 میلیون ریال اعتبار برای یک کیلومتر روکش نیاز است و پروژه روکش خیرآباد به پل بریم پروژه‌ای سنگین بوده که به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

*اعتبار کنونی روکش محور پل بریم به خیرآباد ناچیز است
وی اعتبار اختصاص یافته به برای شروع کار این پروژه 10 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این مقدار اعتبار نسبت به حجم و بزرگی پروژه بسیار ناچیز بوده که محدویت منابع مالی دلیل اصلی اختصاص این بودجه کم برای این پروژه است.
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تعداد محورهای مهم و شریانی کشور را 230 محور اعلام کرد و محور بابامیدان گچساران را در رده 121 محور مهم کشور دانست.
مدیرکل راه و ابنیه کشور تصریح کرد: هر ساله برای پروژه‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد منابع مالی در نظر گرفته می‌شود که منابع مالی بیشتر به محور های پرترافیک‌تر اختصاص دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول