اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب هیئت وزیران؛

اصفهان جزو استان‌های متأثر از پدیده گرد و غبار قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان جزو استان‌های موثر از پدیده گرد و غبار محسوب و در تخصیص اعتبارات لحاظ شد.

اصفهان جزو استان‌های متأثر از پدیده گرد و غبار قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدرضا لاهیجان‌زاده صبح امروز در جمع مدیران مرتبط با کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه آیین نامه مقابله با آثار زیان‌بار پدیده گرد و غبار در مرداد سال 88 به تصویب دولت رسید، اظهار داشت: برای کاهش آلودگی هوا و تفویض اختیار برای آثار زیان‌بار گرد و غبار پیشنهاد اصلاح آن در سال 89 و 90 مطرح شد.
وی افزود: اصلاح شده این آیین نامه با حضور دستگاه‌های مرتبط طی 10 جلسه اصلاح و برای تصویب در کمیسیون امور زیربنایی دولت در مبحث کاهش آلودگی هوا برده شد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: در این آیین نامه بحث حقوقی بدون تغییر و برخی ضوابط مربوط به استان‌ها به بند آیین نامه قبلی اضافه و وظایف دستگاه‌هایی اعلام شده که تحت تأثیر گرد و غبار است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته استان اصفهان جزو استان‌های متأثر از پدیده گرد و غبار حساب نشده بود، ادامه داد: با پیگیری‌های زیاد از طریق وزیر کشور سبب شد که استان اصفهان استان‌های موثر از پدیده گرد و غبار محسوب و استان اصفهان در تخصیص اعتبارات لحاظ شود.
لاهیجان‌زاده ادامه داد: کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار با ریاست معاون اول رئیس جمهور است که برای آمادگی ملی مقابله با آثار زیان‌بار پدیده گرد و غبار به صورت ملی، برخی اختیارات تصمیم‌گیری در مورد پدیده گرد و غبار با کشورهای خارجی و بین‌المللی بر عهده این کار گروه است.
وی با اشاره به پاره‌ای از مصوبات اجرایی این کارگروه اضافه کرد: تمام تحقیقات و مصوبات با تصویب دو سوم آرا لازم‌الاجرا و در حوزه اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: سازمان‌های حفاظت محیط زیست باید نسبت به توسعه تجهیزات ایستگاه‌های سنجش و پایش آلودگی هوا و نیز شبکه پایش ماهواره‌ای پدیده گردو غبار و به روزرسانی پدیده گرد و غبار اقدام و موظف هستند با وزارت نیرو ظرف مدت یک سال طرح مدیریت حفاظت جامع احیای تالاب‌های در معرض خطر را تهیه و به کار گروه ارائه کنند.
وی ادامه داد: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به آموزش‌های همگانی و کسب آمادگی پدیده گرد و غبار با همکاری سازمان‌های دخیل به ویژه صدا و سیما شد.
لاهیجان‌زاده در ادامه صحبت‌های خود به اختصاص اعتبارات اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 90 یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای مبارزه با اثرات پدیده گرد و غبار و احیا تالاب‌ها و آب‌های مرزی اختصاص یافته است که این یک میلیارد دلار در جلسه هیئت دولت توزیع و به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: اعتباراتی نیز معادل ریالی 250 میلیون دلار در بودجه سال 90 برای تأمین بودجه آب آشامیدنی شهرهای فاقد آب آشامیدنی سالم بر اساس شاخص محرومیت اختصاص یافت.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان افزود: مصوب شد معادل 500  میلیون دلار برای مهار آب‌های مرزی در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا از این طریق در موارد ذکر شده هزینه شود که در این بین قرار شد کمک ویژه‌ای از همین اعتبار برای پروژه انتقال آب و احیای تالاب‌ها پیگیری شود.
وی همچنین بیان داشت: معادل 150 میلیون دلار بودجه سال 90 برای مهار پدیده گرد و غبار و ریزگردهای کشورهای مرزی، حفظ و احیا در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت که دو هفته پیش به تصویب رسید.
لاهیجان‌زاده با بیان اینکه درخواست شده است برای تقسیم اعتبار پروژه‌ها اعلام شود، تاکید کرد: جذب اعتبارات در صورتی قابل قبول است که پروژه توانایی اجرا تا پایان تیر ماه سال 91 را داشته باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول