اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

پدیده ریزگردها آفت بی‌تدبیری بشر در تخریب طبیعت است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: پدیده ریزگردها که امروز در اغلب استان‌های کشور به ویژه در فصول بهار و تابستان شاهد آن هستیم محصول بی‌تدبیری بشریت در تعدی به طبیعت و صیانت نکردن از این موهبت الهی است.

پدیده ریزگردها آفت بی‌تدبیری بشر در تخریب طبیعت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در جلسه کارگروه زیست‌محیطی در اردبیل اظهار داشت: بعد از مبتلا شدن برخی از استان‌های همسایه با کشور عراق در غرب ایران شاهد پدیدار شدن آثار سو ورود ریزگردها به کشورمان هستیم که روز به روز مشکلات و معضلات را برای مردم دوچندان کرده است.
وی با اعلام این‌که بشر با دست خود و به دلیل برخی اقدامات نامناسب زمینه این آفت و چالش را به وجود آورده است، تصریح کرد: آثار زیانبار پدیده گرد و غبار به حدی وسیع و گسترده است که لازم است اقدامات پیشگیرانه در این مورد تدبیر و به کار گرفته شود.
بیگدلو به اهمیت و حساسیت موضوع ریزگردها اشاره کرد و افزود: آسیب‌ها و خطراتی که این پدیده نامبارک با خود به همراه دارد، بسیار تهدیدکننده است که در این باب باید مدیریت حفاظت محیط زیست استان با راهکارهای درست و کارشناسی آسیب‌های احتمالی را به حداقل برساند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به ضرورت حفظ و صیانت از جنبه‌های مختلف منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: دست بشر در هر نقطه‌ای از کره زمین به موهبت‌ها و ارزشمندترین نعمت‌های خدا رسیده است گاه چنان بی‌رحمانه با آن برخورد شده که انسان در بررسی ابعاد آن همیشه با احساس تأسف و نگرانی یاد می‌کند.
به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی به سامانه تشخیص ذرات معلق گفت: تنها راه مقابله اساسی با این پدیده گسترش فضای سبز و توسعه پوشش گیاهی است.
علی حمیدی آموزش همگانی و تنویر افکار عمومی را در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست قرار است در مورد علل این پدیده و راه‌های پیشگیری از آن دوره‌های آموزشی و کلاس‌های آگاهی‌بخشی برگزار کند تا با دعوت از اساتید برجسته از آلودگی بیشتر هوا و ورود ریزگردها به ویژه ریزگردهای معلق به طبیعت جلوگیری کند.
وی در پایان سخنان خود ضرورت اجرایی شدن مصوبات کارگروه‌های ملی ریزگردها در استان را تاکید کرد و بر راه‌اندازی شبکه پایش در نقاط مختلف استان اردبیل تاکید کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول