اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سراسر جهان؛

160مقاله در کنگره نروتروما ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان تخصصی رضوی از ارائه 160 مقاله در کنگره نروتروما (آسیب‌های مغزی ـ نخاعی) از سراسر جهان خبر داد.

160مقاله در کنگره نروتروما ارائه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید عبدالحسینی ظهر امروز در افتتاحیه کنگره نروتروما که در سالن آمفی‌تاتر بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از میان 180 مقاله رسیده از سراسر جهان به این کنگره 160 مقاله تایید شده که این مقاله‌ها در طول برگزاری کنگره در دو روز آینده ارائه می‌شود.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: در این کنگره جدیدترین دستاوردها در زمینه‌های جراحی پیگیری‌های درمانی بعد از ضربه، بازتوانی بیماران با ضربات سر و نخاع، پیشگیری از این ضربات اپیدمولوژی این نوع ضربات و درمان‌های جایگزین معرفی می‌شوند.
عبدالحسینی در ادامه افزود: هدف از تاسیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی طبق رهنمودهای آیت‌الله طبسی، ایجاد یک مرکز تحقیقاتی علمی آموزشی درمانی بود که این قابلیت را داشته باشد تا با تمام مراکز تحقیقاتی پزشکی دنیا رقابت کند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین جهت گیری این مرکز حرکت به سمت پژوهش‌های به روز دنیا و انتقال آن به سراسر جهان است، افزود: برگزاری این کنگره‌ها حرکت به سمت تحقیقات علمی روز دنیا را پایه‌گذاری می‌کند و ما نیز تاکنون در این زمینه کنگره‌های بزرگی را در سطح جهان در بیمارستان رضوی برگزار کرده‌ایم.
عبدالحسینی با اشاره به برگزاری کنگره قلب و عروق ادامه داد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برگزاری نخستین نشست تخصصی قلب و عروق در خاورمیانه است که در این بیمارستان برگزار شد و در آن بیش از 150 نفر از بزرگ‌ترین جراحان قلب و عروق سراسر جهان شرکت داشتند.
وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری کنگره نروتروما نیز به همین دلیل است، تاکید کرد: با راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در این بیمارستان آمار بسیار خوبی در زمینه آسیب دیدگی بسیاری از جانبازان قطع نخاعی داشتیم.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: همچنین کنگره نروترومای جاده‌ای نیز در پیش است که تاریخ برگزاری آن اسفندماه سال جاری است.
وی افزود: با توجه به شیوع بالا تصادفات ترافیکی و سوانح در ایران ضربات سر و نخاع یکی از معضلات عمده پزشکی در ایران است.
وی افزود: در کنگره نروترومای جاده‌ای علاوه بر متخصصان و جراحان علوم‌پزشکی از کارشناسان هواشناسی و جادهای برای همکاری در این زمینه دعوت به عمل می‌آوریم.
وی با بیان اینکه بیمارستان فوق تخصصی رضوی به عنوان یک برند علمی در دنیا مطرح شده است، تصریح کرد: با این حال هدف نهایی ما این است که در همه زمینه‌های مورد نظر حرف اول را بزنیم زیرا ایران تاریخ طولانی در زمینه علم پزشکی دارد و یکی از پایه‌گذاران علم پزشکی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول