اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در طرح باغ 7 هزار هکتاری؛

30 هزار اصله بادام و گل‏محمدی در دماوند واگذار می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از آمادگی این نهاد برای واگذاری 20 هزار اصله بادام و 10 هزار قلم گل‏محمدی در قالب طرح باغ 7 هزار هکتاری شرق تهران خبر داد.

30 هزار اصله بادام و گل‏محمدی در دماوند واگذار می‏شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمید‏رضا خلیلی ظهر امروز در جریان بازدید مسئولان شهرستان دماوند از روستای "هویر" که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار دماوند، بخشدار مرکزی، رئیس شورای اسلامی این بخش و جمعی دیگر از مسئولان محلی انجام شد، اظهار داشت: طرح باغ 7 هزار هکتاری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در سایه تلاش‏های نماینده مجلس این مناطق محقق شد.
وی آماده‏سازی منطقه برای غرس نهال را گام نخست در این طرح خواند و افزود: گام نخست در این طرح، همت مردم در حفر چاله‏هایی با ویژگی‏های مختص به این پروژه است.
خلیلی ادامه داد: در مرحله دوم، باغات مورد نظر در اراضی مستثنیات و در وهله بعد در زمین‏های ملی به شرکت‏های تعاونی قابل واگذاری خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در خصوص طرح‏های آبیاری قطره‏ای در این شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه عالی‏ترین مسئولان پارلمانی و اجرایی شهرستان دماوند برای اعتبارات کشاورزی در نشست‏های مربوطه حضور دارند.
وی ادامه داد: به دلیل فقدان محدودیت اعتباری، طرح‏های آبیاری قطره‏ای در ردیف پروژه‏های بلاعوض قرار دارد.
خلیلی با اشاره به مضرات عدم تبدیل نحوه آبیاری سنتی به تحت فشار گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته، عدم تبدیل نحوه آبیاری سنتی به تحت فشار در اراضی برای کشاورزان زیان‏بار خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: اجرایی نشدن سامانه‏های آبیاری تحت‏فشار در سه تا پنج هکتار از اراضی زراعی در بازه زمانی سه تا پنج ساله کشاورزان را مجبور به پرداخت هزینه‏ای مشابه دستمزد نیروی انسانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: بدین ‏ترتیب صاحب این زمین زراعی ضمن هدردهی میزان قابل توجهی از آب، خود را از داشتن سامانه‏ای نوین محروم می‏سازد.
خلیلی افزود: علاوه بر این، محصولات تولیدی در اراضی فاقد سامانه‏های آبیاری قطره‏ای از دریافت یکنواخت این نعمت الهی محروم مانده و تولیدات نیز به طبع آن دچار ناهمگونی خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به وضع آب‏های زیرزمینی این شهرستان خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‏های به‏عمل آمده از منابع آب زیرزمینی شهرستان و در صورت تداوم استفاده کشاورزان از شیوه‏های سنتی آبیاری، تا سالیان آتی این منابع دچار فقر می‏شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول