اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین همایش روسای امر به معروف و نهی از منکر ـ‌‌ 1

بادامچیان: «نه شرقی، نه غربی» شعار همه ملت‌های بیدار است

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم در بیداری‌های اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی و وحدت شیعه و سنی را مطرح می‌کنند و این دایره گسترده‌ای شده است.

بادامچیان: «نه شرقی، نه غربی» شعار همه ملت‌های بیدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسدالله بادامچیان پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش روسای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی استان‌های کشور که در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ای مانند دیگر فرایض الهی خواند و اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر وسیع‌تر از نگرشی است که در نگاه نخست به آن پرداخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سال 41 بحثی را مطرح کردند که احقاق حکومت حق، مهم‌ترین مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به معنای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف یعنی قدرت اجرای معروف را داشته باشیم تا به نتیجه برسد و نهی از منکر به این معناست که با قدرت از منکر جلوگیری کنید و تنها به تذکر در این فریضه اکتفا نشود.
وی خاطرنشان کرد: نخستین فعالیت تشکیلاتی امر به معروف و نهی از منکر است و این نکته مهم و قابل توجهی بود که امام خمینی(ره) ما را دعوت کردند.
بادامچیان عنوان کرد: امام خمینی فرمودند «اگر امر به معروف و نهی از منکر را به مسائل فردی منحصر کنید این امر به معروف خواسته اسلام نیست».
وی بیان کرد: امام حسین(ع) برای احیای حق و جلوگیری از سلطه باطل به قیام پرداخت و بنابراین امر به معروف و نهی از منکر کار تشکیلاتی و جمعی است و شامل فعالیت امور فردی، جمعی و جهادی است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اکنون در مقطع حساس زمانی قرار داریم، گفت: امروز دنیا در برهه خاص و مقطعی بوده که تاریخ‌ساز است و برخی مقاطع در طول تاریخ وجود دارد که سرنوشت تاریخ را تغییر می‌دهند و رنسانس غرب، حمله مغول و نهضت تنباکو از جمله حوادث تاریخ‌ساز هستند.
وی به اهمیت نهضت تنباکو اشاره کرد و افزود: مشروطه زاییده نهضت تنباکوست و در این نهضت اصل مرجعیت و ولایت فقیه عادل و با حضور توده‌های مردم، استعمار و استکبار در هم شکسته شد.
بادامچیان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تحول عظیم در دنیا ایجاد کرد و تنها مسئله تغییر یک حکومت در ایران نیست بلکه یک نظام جدید جمهوری اسلامی و در راس آن ولی فقیه عادل تمام بافته‌های دموکراسی و لیبرالیسم کاپیتولالیسم غرب را در هم ریخت و این حرکت اکنون به کشورهای اسلامی رسیده و به بیداری اسلامی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه انسان فقیه، دانشمند، گسترده‌نگر، عمیق‌نگر و عادل باید در راس جامعه باشد، گفت: در نهضت‌های بیداری با برخی از هیئت‌ها صحبت کردیم بیان می‌کردند کسی‌که اکنون بر ما ولایت دارد مقام معظم رهبری است و ابراز می‌داشتند که رهبر باید از سلاله زهرای مرضیه باشد و آن سید علی است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مردم در بیداری‌های اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی و وحدت شیعه و سنی را مطرح می‌کنند و این دایره گسترده‌ای شده است.
وی عنوان کرد: بر اساس فرمایش امام خمینی(ره) در کشور اسلامی، حکومت باید اسلامی باشد و خداوند حاکمیت داشته باشد.
بادامچیان تصریح کرد: این بیداری اسلامی که شکل گرفته و حتی در مصر، طنطاوی را به هم ریخت و همه این کشورها در حال جوش و خروش هستند و این حرکتی است که اگر حواسمان جمع باشد تمام منطقه و جهان با آن عوض می‌شود.
وی با اشاره به بیداری انسانی در غرب گفت: شعار غربی‌ها حکایت از اقتصاد ندارد بلکه شعار آنها شعار آگاهی یافته است و ابراز می‌دارند که 99 درصد ما هستیم که به قیام پرداخته‌ایم و یک درصد سلطه بر ما دارند که این شعار از عمق فرهنگی فراوانی برخوردار است.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: 99 درصد غرب و نظام سرمایه‌داری و کاپیتولالیستی غرب را به هم ریخته‌اند و دموکراسی و حقوق بشر غرب را به رسوایی کشانده‌اند و اکنون غربی‌ها جزیره آرامی نیستند و هر روز به شیوه جدیدی روی می‌آورند.
وی یادآور شد: استکبار اکنون در حال فروپاشی است و غرب در مقطعی است که به طور کامل دچار بحران همه جانبه است و این مقطع تاریخ‌ساز است.
بادامچیان بیان کرد: در این مقطع باید اسلام آزادیخواه، آزادیبخش و سعادت‌بخش را بشناسیم و این بزرگترین امر به معروف ماست چراکه اسلام بزرگترین معروف در جهان است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول