اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس:

تحریم‌ها مانع رشد صنعت نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس گفت: تحریم‌های اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمنان مانعی برای رشد صنعت کشور قلمداد نمی‌شود.

تحریم‌ها مانع رشد صنعت نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مهدی عیسی‌زاده شامگاه گذشته در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شد، اظهار داشت: ایادی استکبار جهانی به شیوه‌های مختلف از جمله به کار بستن تحریم‌های اقتصادی به دنبال مسدود کردن مسیر توسعه کشور ما بودند ولی با وجود به کار بستن همه تدابیر در رسیدن به اهداف‌شان مبنی بر عقب‌مانده نگه داشتن ایران ناکام ماندند.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون به وضوح گسترش واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها را در مناطق مختلف کشور شاهد هستیم و مسئولان اعم از نمایندگان و دولتمردان برای استمرار فعالیت‌های آنها به طور روز‌افزون تلاش می‌کنند اما می‌طلبد برای توسعه سریع صنعت در استان و در کشور بسته‌های حمایتی و مشوق‌های بیشتری طراحی شود.
این مسئول ادامه داد: از نخستین سال‌های به پیروزی رسیدن انقلاب تاکنون دشمنان به انحای مختلف برای قرار دادن ایران در تنگنای اقتصادی و پولی تلاش مذبوحانه‌ای داشتند لذا این موضوع و تلاش آنها برای ایجاد مشکل در بانک مرکزی ایران مسئله جدیدی محسوب نمی‌شود ولی هم‌اکنون بانک‌های ایران با توان کامل به تامین منابع ملی واحدهای مختلف صنعتی، تجاری و ... ادامه می‌دهند که به دلیل اتخاذ تدابیر کاربردی از سوی مسئولان در کشور ثبات پولی، ریالی و ارزی در اغلب مواقع سال برقرار است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی یک سیستم برای رصد کردن اعتبارات و نحوه جابه‌جایی این واحدهای تجاری تعبیه کرده است، ادامه داد: بعد از افشا شدن موضوع اختلاس سنگین از چند بانک کشور، مسئولان بانک مرکزی برای پیشگیری از وقوع این قبیل دست‌اندازی‌ها به بیت‌المال یک سیستم برای کنترل اعتبارات ورودی و خروجی طراحی کردند.
این مسئول با بیان اینکه بروز اخلال در پرداخت نقدینگی به متقاضیان یکی از بانک‌ها در اثر تشدید تحریم‌ نیست، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه من برای دریافت وجوه نقد در یکی از بانک‌ها مشکلی ایجاد شد که بعد از پیگیری مسئولان شهرستان و نمایندگان مجلس مشخص شد این مشکلات بعد از راه‌اندازی سیستم مذکور به طور کامل برطرف می‌شود و پرداخت وجوه طبق فرآیند سابق ادامه پیدا می‌کند.
عیسی‌زاده اظهار داشت: در جامعه مسائلی مطرح شد مبنی بر اینکه افزایش تحریم‌ها منجر به اخلال در پرداخت شده است ولی این مسائل از واقعیت دور هستند به طوری که مسئولان با وجود همه سنگ‌اندازی دشمنان همه توان خود را به کار بسته‌اند تا در هیچ حوزه برای هموطنان خلاء ایجاد نشود.
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت بزرگ ایران به دلیل پیروی از رهبری فرزانه و عالم انواع تحریم و محدودیت ایجاد شده از سوی دشمنان را به راحتی پشت‌سر گذاشته‌اند به طوری که هم‌اکنون با وجود موانع مختلف به موفقیت‌های زیادی در حوزه علوم تجربی و صنایع تخصصی دست پیدا کرده‌اند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول