اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم عنوان کرد:

ترخیص 14 هزار خودرو از گمرک سلفچگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: 14 هزار دستگاه خودرو در هشت ماه سال جاری از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ترخیص 14 هزار خودرو از گمرک سلفچگان
احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم در سال جاری گفت: کل درآمد گمرکی استان قم در هشت ماه نخست سال جاری 107 میلیارد و 366 میلیون تومان بوده است.
وی افزود: میزان درآمد استانی از این میزان 402 میلیون تومان بوده است که مبلغ 26 میلیارد و 557 میلیون آن چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده است.
ذاکری با بیان اینکه گمرک قم در بخش صادرات رشد قابل قبولی داشته است، ابراز داشت: در هشت ماه نخست سال جاری، مقدار 24 هزار و 618 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستبافت، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات فرآورده‌های خوراکی که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان انجام شده است، هزینه‌ای بالغ بر 66 میلیون و 367 هزار دلار بوده که از لحاظ وزنی 18 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک استان قم با اشاره به واردات صورت گرفته در گمرک استان قم اظهار داشت: در مدت ذکر شده 60 هزار و 543 تن کالا به ارزش 387 میلیون و 892 هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 10 درصد رشد و از نظر ارزش هفت درصد کاهش داشته است.
به گفته وی در این مدت زمان، 14 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.
ذاکری تصریح کرد: در 8 ماهه نخست سال، مقدار 64 هزار و 204 تن کالا به ارزش 474 میلیون و 857 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است که در مدت مشابه سال گذشته از نظر میزان وزن هشت درصد و از نظر میزان ارزش 40 درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: اداره ‌کل گمرک استان در زمینه امانات و مرسولات پستی در هشت ماهه سال جاری هزار و 116 بسته به وزن 5 هزار و 23 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 18 درصد و از لحاظ ارزش 40 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول