اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون؛

پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات به مرغداری‌های هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 4 میلیارد و 852 میلیارد ریال تسهیلات سوخت از طریق سیستم بانکی و صندوق حمایت از بخش کشاورزی به 10 واحد مرغداری در استان پرداخت شده است.

پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات به مرغداری‌های هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد قریشی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان پرداخت شده، 3 میلیارد و 932 میلیون ریال از طریق سیستم بانکی و 920 میلیون ریال از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: برای بروزرسانی تجهیزات در مرغداری‌های استان حدود پنج میلیارد ریال، اختصاص یافته است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص قراردادهای بیمه منعقد شده در واحدهای مرغداری استان بیان داشت: با توجه به اینکه طبق قانون، جوجه یکروزه باید توسط مزرعه مرغ مادر بیمه شده و پس از صدور بیمه نامه به واحدهای مرغداری ارسال شود، میزان بیمه مطابق با جوجه‌ریزی خواهد بود و در شش ماهه نخست امسال پنج میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.
قریشی در ادامه به میزان گوشت تولیدی توسط مرغداری‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال حدود 7 هزار و 500 تن گوشت مرغ تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 700 تن کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: با توجه به تعداد مرغداری‌های جدید و میزان جوجه‌ریزی سه ماهه سوم احتمال افزایش تولید وجود دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت مرغ تا پایان امسال به حدود 17 هزار تن برسد، اضافه کرد: با شرایط فعلی حدود 78 درصد نیاز استان تامین می‌شود.
قریشی در ادامه افزود: از نظر ظرفیت ایجاد شده، حدود 4.8 میلیون قطعه در هر دوره ظرفیت وجود دارد که اگر شرایط بازار مناسب باشد حدود 20 هزار تن توان تولید وجود دارد که با این شرایط، احتمال 86 درصد گوشت مرغ مود نیاز استان تامین خواهد شد.
یادآور می‌شود 249 واحد مرغداری به ظرفیت 4.8 میلیون قطعه در هر دوره در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 176 واحد جوجه ریزی کرده‌اند و در صورت فراهم بودن شرایط مناسب  مابقی نیز جوجه‌ریزی خواهند داشت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول