اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی:

افزایش جمعیت انسانی موجب بروز مشکلات زیست بوم شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش تقاضا با افزایش جمعیت انسانی موجب بروز مشکلات زیست محیطی و زیست بوم شده است.

افزایش جمعیت انسانی موجب بروز مشکلات زیست بوم شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، خلیل ساعی در گردهمایی یک روزه زمین‌شناسی پزشکی و محیط زیست اظهار کرد: افزایش پسماندهای صنعتی، زباله‌های کشاورزی، بیمارستانی، اتمی و صنعتی در افزایش بیماری‌ها تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: جمعیت نیم میلیاردی در سال 1800 به 6 میلیارد نفر در سال 2000 افزایش یافت و در حال حاضر جمعیت 7 میلیارد نفزی جهان و اثرات منفی انسان و صنعتی شدن متناسب با افزایش جمعیت روی محیط زیست، آب و هوا در چند دهه اخیر افزایش یافته است.
ساعی با بیان اینکه آب به‌عنوان مهم‌ترین عنصر حیات، محور آبادانی است، گفت: منابع آب در جهان تقریبا ثابت است اما، میزان تقاضا برای مصرف آن با افزایش جمعیت روز به روز افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: بر این اساس باید مراقب پسماندهای مختلف شهری و صنعتی باشیم تا نفوذ آنها در منابع آبی موجب آلودگی منابع زیرزمینی و سطحی آب نشود.
ساعی گفت: 30 کشور جهان جزو کشورهای تشنه به شمار می‌آیند و با مشکل کمبود آب سالم مواجه هستند که این تعداد در سال‌جاری به 50 کشور جهان افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: ایران نیز از کشورهای نیمه برخوردار از منابع آبی جهان به حساب می آید و آذربایجان شرقی نیز به تناسب وضعیت مشابهی دارد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول