اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سمنان:

سمنان از لحاظ جمعیتی جزو 3 استان آخر است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان، استان سمنان را از لحاظ جمعیتی جزو سه استان آخر کشور عنوان کرد.

سمنان از لحاظ جمعیتی جزو 3 استان آخر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مفید غلامی عصر امروز در نشستی با موضوع سرشماری امسال در استان سمنان که با حضور اعضای ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 برگزار شد، به بیان شرح وظایف ستاد سرشماری استان سمنان در طول اجرای این طرح پرداخت.
وی گفت: تشکیل جلسات مداوم در راستای طرح سرشماری و طول دوره سرشماری با هدف ساماندهی و رفع مشکلات اجتماعی و تامین اقلام و وسایل موردنیاز این طرح در جلسات استانی و شهرستانی پیگیری شد و سمنان در این زمینه خوش درخشید.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان در ادامه با بیان اینکه در سرشماری سال جاری به مراتب حساسیت بیشتری وجود داشت، افزود: شرایط ویژه قانون هدفمندکردن یارانه‏ها و آثار آن در جامعه و زندگی مردم و همچنین میزان اطلاعاتی که خانوارها موظف بودند در این طرح در اختیار مامور سرشماری قرار دهند، با دقت خاصی انجام شد چرا که در روند برنامه‏ریزی کلان استان و کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.
غلامی با تاکید بر اینکه فرمانداران و اعضای ستاد سرشماری سرکشی‏های منظمی به ویژه در هفته اول از این طرح داشتند و به حل مشکلات پرداختند، گفت: مشکلاتی که در روزهای اولیه اجرای طرح سرشماری پیش‏رو بود، در کم‏ترین فرصت برطرف شد.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان به استفاده بیشتر از ظرفیت‏های موجود اشاره کرد و گفت: استفاده از حضور نیروهای بسیج در بین اقشار مختلف مردم به ویژه در مناطق روستایی و کم‏جمعیت از اهداف طرح و راه‏گشا بود.
غلامی، استان سمنان را از لحاظ جمعیتی جزو سه استان آخر کشور عنوان کرد و گفت: تبعاً انتظاراتی که از استان ما می‏رود، به لحاظ دارا بودن همین ویژگی بیشتر خواهد بود و برنامه‏ریزی کشور انتظار دقت بیشتری در آمار ارایه شده خواهند داشت.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری سمنان هم در این جلسه ضمن تشریح روند سرشماری نفوس و مسکن استان سمنان گفت: در سرشماری سال جاری پشتیبانی‏های لازم در خصوص آموزش آمارگیران و مدرسان و برگزاری کلاس‏های تخصصی در این زمینه در مرکز استان و مراکز استان و مراکز شهرستان‏ها انجام شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول