اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

ساخت 12 بیمارستان در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: 12 بیمارستان در سطح استان گیلان در دست ساخت است.

ساخت 12 بیمارستان در گیلان
حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت ساخت بیمارستان‌ در استان، اظهار داشت: در حال حاضر 12 بیمارستان در گیلان در دست ساخت است که بیشتر آنها بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی، اختصاص اعتبار برای ساخت بیمارستان‌های گیلان را در سه سال گذشته کافی دانست و افزود: با تخصیص اعتبارات سرعت پروژه‌ها نیز مناسب بوده است.
این مسئول، پیشرفت فیزیکی بیمارستان املش را بالای 90 درصد عنوان کرد و ابراز داشت: میزان پیشرفت فیزیکی بیمارستان سیاهکل، دیلمان و شفت نیز بالای 90 درصد است.
وی با اشاره به وضعیت بیمارستان رضوانشهر بیان داشت: مشکل زمین بیمارستان رضوانشهر اوایل سال جاری برطرف شد و اکنون تمام شهرستان‌های گیلان حتی شهرهای کوچک استان نیز دارای بیمارستان هستند.
بهبودی با اشاره به حضور خیران در ساخت بیمارستان اذعان داشت: دو هکتار از زمین بیمارستان 160 تختخوابی لاهیجان اهدایی یک خیر است که در حال ساخت بوده و بالای 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی از ساخت خانه‌های بهداشت در گیلان خبر داد و اظهار داشت: در دهه فجر امسال حدود 70 خانه بهداشت‌ در گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد خانه‌های بهداشت موجود در سطح این استان را 980 خانه عنوان کرد و افزود: توزیع خدمات بهداشتی و درمانی بستگی به برنامه‌ریزی منظم دارد که از طرف وزارت بهداشت اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد تخصص‌ها در هر بیمارستان باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: در رودبار، منجیل و رستم‌آباد حدود هشت نوع تخصص و در رودسر حدود 12 تخصص در بیمارستان مشغول فعالیت هستند.
بهبودی، استقرار مرکز جراحی مغز در شرق گیلان در لاهیجان را یکی از اقدام‌های مهم علوم پزشکی استان عنوان کرد و ابراز داشت: این مرکز به شرق گیلان خدمات ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 63 تاسیس شد و تا قبل از سال 57 هیچ دانشکده پزشکی نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر پس از 27 سال، دانشگاه گیلان دارای هفت دانشکده است که هر کدام رشته‌های مختلفی دارند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 3 هزار و 100 دانشجو در رده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی این استان تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه از نظر امکانات در رشته‌های مختلف نسبت به بیشتر مکان‌ها مطلوب است، افزود: توسعه امکانات درمانی و بهداشتی در شهرستان‌ها به‌گونه‌ای بوده که شاخص دانشگاه علوم پزشکی را در کل کشور مورد توجه قرار داده است.
بهبودی اضافه کرد: در حال حاضر امکانات درمانی و توجه ویژه به سلامت خانواده در استان شاخص رشد 12.8 درصد در هر 100 هزار نفر را در سطح کشور نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید ارتقای فرهنگی و استقلال فکری خود را حفظ کنند، اظهار داشت: لازمه پیشرفت دانشجویان در زمان تحصیل ورود به عرصه‌های تحقیق و پژوهش است.
این مسئول ابراز داشت: دانشجویان باید با توکل بر خدا و با هدف خدمت به مردم در راستای ارتقای اهداف علمی جامعه گام بردارند.
وی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به لحاظ نیروی انسانی در شرایط بسیار مطلوبی دانست و تصریح کرد: 760 نفر پزشک متخصص در سطح استان فعالیت می‌کنند. 
بهبودی تعداد پزشکان عمومی گیلان را حدود یک‌هزار و 400 نفر معرفی کرد و افزود: 600 دندانپزشک و 400 پزشک داروساز در استان فعالیت دارند و با این پزشکان سیستم نیروی انسانی قوی کاملا علمی را در دانشگاه‌ها در اختیار داریم که می‌توانند در عرصه‌های مختلف علوم پزشکی به آموزش و تربیت دانشجو بپردازند.
وی با اشاره به اینکه رشته تخصصی داخلی در سال 84 در استان تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: رشته جراحی عمومی در سال 85 تاسیس شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاسیس رشته قلب و عروق را در سال 86 ذکر کرد و بیان کرد: رشته‌های تخصصی جراحی مغز در سال 88 و جراحی چشم در سال 89 مجوزهای لازم را گرفتند.
وی از صدور مجوز تاسیس رشته‌های ارتوپدی و طب اورژانس خبر داد و یادآور شد: این رشته‌ها در شورای گسترش در حال تصمیم‌گیری هستند و سال آینده اجرایی می‌شوند.
بهبودی با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش، خاطرنشان کرد: علوم پزشکی استان در امر پژوهش اقدام‌های مهمی انجام داده که به‌زودی اعلام می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول