اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن ایلام:

صنعت ایلام با چالش‌های فراوانی روبرو است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان ایلام گفت: حوزه صنعت و واحدهای صنعتی استان ایلام با چالش‌های فراوانی روبرو است.

صنعت ایلام با چالش‌های فراوانی روبرو است
جواد قوچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی، حوزه مالیاتی و ... از عمده چالش‌های حوزه صنعت در ایلام است.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی مقرراتی را برای برخی واحدهای صنعتی در راستای رفع مشکل و بخشودگی حق بیمه سهم کارفرما پیش‌بینی کرده است.
این مسئول اضافه کرد: این قانون در استان ایلام اجرایی نشده که باید در نخستین فرصت این قانون اجرایی و محقق شود.
قوچی با بیان اینکه فقدان اعمال قوانین و مقررات تامین اجتماعی برای برخی از واحدها صنعتی مشکلاتی را فراهم کرده است، تصریح کرد: برخی از قوانین تامین اجتماعی از جمله بیمه بیکاری در زمان تعدیل نیرو، تعطیل کارگاه و ... در ایلام اجرا نمی‌شود.
رئیس خانه صنعت و معدن استان ایلام گفت: بهره‌مندی از ماده 103 سابق و 80 کنونی برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی برای بخشودگی سهم کارفرما از پرداخت بیمه،از مطالبات به حق کارفرمایان است که باید اجرایی شود.
وی ادامه داد: اعمال مواد دو، سه، چهار قانون بیمه بیکاری برای واحدهای صنعتی در شرایط توقف کار از ضروریات فراموش شده‌ای از سوی تامین اجتماعی است.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی واحدهای مشکل‌دار موضوع تعدیل نیروها امری گریزناپذیر است که توسط صاحبان واحدهای مشکل‌دار اجرا می‌شود.
قوچی تصریح کرد: اگر کارخانه‌ای به هر دلیلی در فرآیند تولید دچار مشکل شود و کار را نیمه تعطیل کند بیمه بیکاری باید در این نوع کارخانه‌ها اجرایی شود.
رئیس خانه صنعت و معدن استان ایلام گفت: در زمان تعطیلی کارخانه حقوق و مزایای کارکنان، مشکلات واحدهای تعطیل شده را دو چندان کرده است.
وی ادامه داد: اگر این موضوع توسط اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام مورد عنایت ویژه قرار گیرد بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه مشکلات حوزه تامین اجتماعی تنها بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی است، اضافه کرد: امیدواریم مشکلات واحدهای صنعتی با همکاری استاندار ایلام و دیگر مسئولان مرتبط با موضوع در استان برطرف شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول