اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

پرچم حقیقت امام حسین (ع) فتنه‌گران 88 را نابود کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: فتنه‌گران سال 88 به دلیل اینکه پرچم سرخ و حقیقی امام حسین (ع) را به آتش کشیدند، نابود شدند.

پرچم حقیقت امام حسین (ع) فتنه‌گران 88 را نابود کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد اظهار داشت: طبق فرمایش امام حسین (ع) "زندگی از دو عنصر عقیده و جهاد به وجود آمده و قرآن کریم نیز دو جبهه را معرفی می‌کند، یکی جبهه حق و دیگری باطل" لذا بر ما مسلمانان است که از این دو جبهه تبعیت کنیم و در راه حق با باطل به مقابله بپردازیم.
وی تصریح کرد: در قرآن کریم همان طور که به حق وعده‌های زیادی داده شده به باطل هم وعده داده شده است به طوری که براساس روایات و مستندات تاریخی و قرآنی، این سعد در جنگ با امام حسین (ع) به یاران خود که یک مشت انسان‌های نادان و کج مغز بودند وعده داد که سوار بر اسبان خود شوید و با امام حسین (ع) بجنگید زیرا که بهشت مال شماست.
خطیب جمعه زابل گفت: نخستین ملاک و معیار برای تشخیص حق از باطل، تقواست، تقوا حق را از باطل جدا می‌کند و یک امر باطنی است که خدا در وجود همه قر‌ار داده لذا وجود ائمه اطهار، چون ستارگان هدایتی برای ما انسان‌ها از جانب پروردگار معرفی شده‌اند و سراسر نور و هدایت هستند.
طباطبایی در ادامه به فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: در فتنه 88 دیدیم که چگونه افراد جاهل و نادان وارد خیابان شدند و پرچم امام حسین (ع) را به آتش کشیدند، همین کار زشت و باطل آنها بود که به نابودی کشیده شدند و یقیناً کسانی که پرچم امام حسین (ع)را در دست گرفتند باعث نجات آنان شد.
وی یادآور شد: در جمعه هفته آینده بعد از نماز صبح، دعای ندبه به طور زنده از شبکه یک سیما از زابل پخش می‌شود از شما مردم ولایتمدار سیستان می‌خواهم با حضور گسترده و پر شوری در این دعای معنوی شرکت کنید.
امام جمعه زابل بیان داشت: اسارت اهل بیت امام حسین (ع) بعد از واقعه کربلا، دشمن را به نابودی کشاند و دشمن فکر می‌کرد که با اسارت آنها را از فعالیت دور نگاه می‌دارد ولی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با رشادت و شهامت بی نظیری در شام از حق اسلام دفاع کردند.
طباطبایی ادامه داد: در شهر شام که  آنها 40 سال از حضرت علی (ع) بد می‌گفتند، وقتی امام سجاد (ع) وارد این شهر شد و خطبه‌هایش معجره کرد، مردم بر سر وسینه خود زدند که چه اشتباه بزرگی در حق اهل بیت (ع) انجام داده‌اند.
وی گفت: از همه مردم عزادار سیستان که در ایام نخست عزاداری امام حسین (ع) حضور بسیار گسترده و با شکوهی داشتند به ویژه در تاسوعا و عاشورا و همه افرادی که در برقراری نظم و امنیت منطقه سنگ تمام گذاشتند، تقدیر و تشکر می‌شود و امیدوارم که اجرشان با اباعبدالله‌الحسین (ع) باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول