اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات آستارا خبر داد:

کاهش 30 درصدی صید ماهیان استخوانی در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات آستارا از کاهش 30 درصدی صید ماهیان استخوانی در این شهرستان خبر داد.

کاهش 30 درصدی صید ماهیان استخوانی در آستارا
صادق خاصی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به وضعیت صید در این شهرستان، اظهار داشت: از ابتدای مهر امسال تا اول آذر جاری حدود 11 هزار و 269 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل آستارا صید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش دارد.
وی، سرمای زودهنگام در دو ماهه فصل پاییز و مواج بودن دریای خزر را از دلایل اصلی کاهش صید ماهیان استخوانی در آستارا عنوان کرد.
این مسئول افزود: ماهیان صید شده شامل 3 هزار و 876 کیلوگرم ماهی سفید، 6 هزار و 680 کیلوگرم ماهی کفال و 713 کیلوگرم از دیگر گونه‌ها بوده است.
به گفته خاصی‌پور، ماهیان صید شده به روش پره و توسط شرکت تعاونی پره صیادی موج گل آستارا صید شده است که 49 نفر صیاد دارد.
وی با اشاره به تولید 120 تنی ماهیان گرم‌آبی در آب‌بندان‌ها و مزارع کشت توٱم برنج و ماهی در آستارا خاطرنشان کرد: تولید این ماهیان در سال جاری تاکنون از نوع آمور، فیتوفاک،کپور و بیگ‌هد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد افزایش دارد.
رئیس شیلات آستارا در باره تولید ماهیان سردآبی در مزارع پرورشی این شهرستان، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تولید ماهی قزل‌آلا با حدود 10 درصد افزایش به 100 تن برسد.
وی، تلاش شیلات را در حفظ و نگهداری ذخایر ماهیان به ویژه ماهیان غضروفی دانست و یادآور شد: با توجه به در حال انقراض بودن این نوع از ماهیان ارزشمند دریای خزر از مردم و صیادان می‌خواهیم در حفظ و نگهداری آنها با اداره شیلات همکاری کنند.
خاصی‌پور به وضعیت صید کیلکا اشاره کرد و ابراز داشت: آستارا دارای پنج فروند لنج ویژه صید کلیکا بود که سه فروند از آنها به بندر انزلی منتقل شده و هم‌اکنون دو فروند از آنها در اسکله صیادی آستارا لنگر انداخته و به دلیل عدم هر گونه صید کلیکا در حال فرسوده شدن است.
وی افزود: با توجه به نظرات دقیق کارشناسان شیلات برای مصرف هر گونه ماهی نباید به صورت تعصبی و سنتی رفتار شود و مردم برای بهره‌گیری از فواید ارزشمند ماهیان برای سلامتی انسان می‌توانند از انواع ماهیان پرورشی نیز استفاده کنند.
به گفته این مسئول، برخی از انواع ماهیان پرورشی مانند فتیوفاک دارای خاصیت‌های فراوانی برای سلامت انسان است و کارشناسان شیلات حتی آنها را سالم‌تر از انواع ماهیان دریایی و رودخانه‌ای می‌دانند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول